כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
טרור דיגיטלי

דו"ח מייקרוסופט: מתקפות הסייבר האיראניות נגד ישראל גדלו פי 2

דוח שאספו 8,000 מומחי סייבר, חוקרים ואנליסטים של מייקרוסופט, מעלה שימוש איראני בטכניקות וטכנולוגיות חדשות, כולל שימוש ראשוני בבינה מלאכותית. בין מטרותיה העיקריות של המתקפות - ערעור היציבות והתמיכה בישראל, נקמה והפחדה • כל הפרטים

דו"ח מייקרוסופט: מתקפות הסייבר האיראניות נגד ישראל גדלו פי 2
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

חברת 'מייקרוסופט' מפרסמת הבוקר (רביעי) דוח שחשף כי מתקפות הסייבר האיראניות הוכפלו מאז פרוץ המלחמה. בין הממצאים, נמצא כי בתקיפות נעשה שימוש בטכניקות וטכנולוגיות חדשות, כולל שימוש ראשוני ולעיתים מרכזי בבינה מלאכותית. בין מטרותיה העיקריות של איראן העומדת מאחורי התקיפות: ערעור היציבות והתמיכה בישראל, נקמה והפחדה.

את ממצאי הדוח אספו 8,000 מומחי סייבר, חוקרים ואנליסטים. הם מצאו כי איראן הגבירה את התמיכה בחמאס דרך פריצות ממוקדות, בשילוב מבצעי השפעה מבוססי סייבר ופעולות השפעה שהועצמו ברשתות החברתיות. באופן הזה, באחת מן התקיפות איראן עצרה סטרימינג של משדר טלוויזיה - והחליפה את המנחה במנחה חדשות שיוצר באמצעות בינה מלאכותית.

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

כבר בחודש אוקטובר, בשבוע הראשון למלחמה נרשמה עלייה של 42% בצפיות גולשים שבהם פורסמו תכנים איראנים, עקב עלייה בתקיפות הסייבר ובפרסום כתבות ופרסומים במגוון פלטפורמות רחב. עלייה זאת הורגשה בעיקר במדינות דוברות אנגלית, אשר תומכות בארצות הברית ובישראל.

בנוסף, כדי לערער את התמיכה בישראל - במקביל למתקפות החות'ים, קבוצות איראניות הרחיבו את פעילותן למדינות נוספות התומכות בישראל, כמו אלבניה ובחריין, ולחברות שיש לה יחסי מסחר איתן.

'מייקרוסופט' מעלה בדוח, כי עד סוף אוקטובר המיקוד של איראן בישראל נעשה מתואם והרסני יותר ויותר: מספר קבוצות הסייבר הפעילות בישראל עלה מ-9 בשבוע הראשון של המלחמה, ל-14 בשבוע השני. מהתקפה אחת שנעשתה כל חודשיים, ב-2021 עלו התקיפות ל-11 רק במהלך אוקטובר. בנוסף, נרשמה עלייה משמעותית בצריכת "פייק ניוז" ותעמולה איראנית – גם לאחר ה"פיק" הראשוני, הצריכה הייתה גבוהה ב-30% לעומת התקופה שלפני המלחמה.

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

עם זאת, הקשר הסיבתי הברור מאיליו, לא נמצאה הוכחה לתיאום בין מתקפות סייבר איראניות למתקפת החמאס. ולמרות הכחשות מצדה של איראן - כל מתקפות הסייבר שלה התחילו בימים שלאחר תחילת הלחימה, כאשר בימים הראשונים הדליפה חומרים ישנים, עשתה שימוש ברשתות קיימות או שקריות במטרה להסית, לפלג ולתמוך בטרור.

איראן מתקפת סייבר מייקרוסופט מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד