כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חזרה על עקבותיה

חשש מהתיקרות הבשר: אוסטרליה עצרה משלוח בשר לישראל

אוסטרליה הודיעה כי תמנע משלוח בעלי חיים לשחיטה בין השאר בשל המשבר בים האדום שגורם להארכת מסלול השיט. מומחים מעריכים: יביא לעליית מחירי מוצרי הבשר בישראל

חשש מהתיקרות הבשר: אוסטרליה עצרה משלוח בשר לישראל
פרות צילום: Moshe Shai/FLASH90

ממשלת אוסטרליה הודיעה כי היא מסרבת לאשר משלוח של בקר לישראל בגלל ההחמרה הקשה בתנאי ההובלה שלהם, הנובעת מהארכת מסלול התובלה סביב אפריקה לאחר שחלק גדול מהתעבורה הימית המיועדת לישראל נאלצה לשנות כיוון ולשוט באפריקה במקום להגיע ישירות דרך הים האדום לנמל אילת, בשל איומי החות'ים בתימן על נתיבי השיט הגלובליים.

ההחלטה האוסטרלית עשויה להתרחב למשלוחים נוספים של בקר מהמדינה, האחראית ליותר מרבע מייבוא הבשר המגיע לשחיטה בישראל באוניות משא. לדברי מומחים, התפתחות זו עלולה להביא להתייקרויות במוצרים אלה בישראל, כך דווח בגלובס.

כזכור ספינה שעליה כ-14 אלף ראשי צאן וכ-2000 ראשי בקר, יצאה לכיוון ישראל לפני כחודש אך חזרה על עקבותיה נוכח המשבר הימי. הספינה של החברה הישראלית בסאם דבאח מהצפון, ביקשה בימים האחרונים אישור להפליג בכל זאת לאזור, אך נענתה בשלילה על ידי הרשויות באוסטרליה.

בגלובס דווח, כי הרשויות באוסטרליה לא שוכנעו כי החברה הישראלית תדאג לתנאים הנדרשים להובלת בעלי החיים דרך הים, במסע שהתארך ל-33 ימים.

 

אוסטרליה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד