י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מסביב לעולם

משפחות החטופים נפגשו עם מלכים ונשיאים וראשי ממשלה

משפחות החטופים מגבירות את המאבק בזירה הבינלאומית ומצליחות לגייס מנהיגי עולם אשר מבטיחים לעמוד לצידן ולהילחם למען החזרת יקיריהם במהרה. ב-24 שעות האחרונות, משפחות החטופים נוכחות במספר רב של משלחות באירופה, אשר מטרתן גיוס מנהיגי עולם למאבק להחזרת החטופים

משפחות החטופים נפגשו עם מלכים ונשיאים וראשי ממשלה
תמונות החטופים והנרצחים צילום: פלאש 90

ב-24 שעות האחרונות, משפחות החטופים נוכחות במספר רב של משלחות באירופה, אשר מטרתן גיוס מנהיגי עולם למאבק להחזרת החטופים.

בשעות האחרונות, נפגשו נציגי משפחות החטופים עם נשיא פורטוגל, מרסלו רבלו דה סילבה, מלך ספרד, פליפה השישי, ראש ממשלת ספרד פדרו סאנצ'ס, ומנהיגים נוספים מהעולם. בעוד כשעה, נציגי המשפחות צפויים לפגוש את נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שאף יארח בהצהרה תקשורתית בנוגע לחטופים - הצהרה זו תשודר בלייב ישירות בכיכר החטופים בתל אביב.

במהלך הפגישה של משפחות החטופים עם מלך ספרד, פנה המלך אליהן ואמר כי לאחר ששמע את העדויות שלהן, הוא קובע שכל סיפור הוא עולם ומלואו וכי שום דבר לא יכול להשתוות לשמיעת עדות ממקור ראשון - מבני המשפחה.

עוד אמר מלך ספרד כי ביקר במוזיאון השואה בעבר והזכרון של מה שראה בעדויות אמור להספיק על מנת להבין בעולם אנושי שיש לשבור את מעגל האלימות והשנאה. "כמה מעוות זה לדעת שהקהילות האלה ליד הרצועה שחיפשו והאמינו בשלום ובדו קיום, היו המטרה הראשונה שלהן".

בנוסף, נפגשו בני משפחות החטופים עם נשיא הממשלה הספרדי, פדרו סאנצ'ס, בארמון דה לה מונקלואה כדי לנהל שיחה פתוחה ולשתף את סיפוריהם בפניו. סאנצ'ס טען בפני המשפחות כי דבר לא יצדיק את מעשי הזוועה שהם חוו וממשיכות לחוות עוד היום והביע סולידריות ואת נכונותו לעזור לאזרחי ישראל. הוא אף שיתף שהוא מרגיש קרוב אליהם והצהיר כי יעשה הכל על מנת ללחוץ על חמאס לשחרר את החטופים, באופן מיידי וללא תנאים.

משלחות אלו הן שיתוף פעולה בין מטה משפחות חטופים למשרד החוץ והשגרירויות המקומיות. מטה משפחות החטופים מברך כל יוזמה אשר מגייסת את מנהיגי העולם למאמץ לשחרור החטופים.

קלרה מרמן, אשר נחטפה מביתה וחזרה מן השבי בנובמבר האחרון, אמרה בפגישה עם מלך ספרד: "הם ירו, שברו את החלונות, הוציאו אותנו מהבית בצורה מאוד אכזרית. היינו מבוהלים. הייתי עם משפחתי 53 ימים, עד ליום שחרור הנשים והילדות במסגרת ההסכם עם חמאס". היא סיפרה כי בני משפחתה נשארו בשבי.

ספרד מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד