י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"ארה"ב מנהלת אותנו"

המומחה מזהיר: "האמריקאים מקימים לנו מדינת חמאס"

מזרחן באוניברסיטת בר אילן ד"ר מרדכי קידר: "יש פה גם רצון אמריקאי לסגור את הסיפור ככה ולא לאפשר לישראל להתקדם עד מיטוט החמאס, אינטרסים גם של המפלגה הדמוקרטית"

המומחה מזהיר: "האמריקאים מקימים לנו מדינת חמאס"
מחבלי חמאס בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

ד"ר מרדכי קידר, מזרחן באוניברסיטת בר אילן, הזהיר הבוקר (רביעי) כי התוכנית של ממשל ביידן היא לעצור את המלחמה ולקיים דה-פקטו מדינת חמאס לצד ישראל.

בשיחה עם גדי נס ברדיו צפון 104.5 הוא פרש את משנתו על הצפי להמשך המלחמה, יחסי ישראל וארה"ב והחשש מהקמת מדינה פלסטינית: "להערכתי, יש פה גם רצון אמריקאי לסגור את הסיפור ככה ולא לאפשר לישראל להתקדם עד מיטוט החמאס, אינטרסים גם של המפלגה הדמוקרטית", הבהיר כבר בתחילת דבריו.

"מדינת ישראל יכולה לחיות או במצב של מלחמה קבועה ושורדים, או הרתעה. כלומר שאויבינו יודעים שכל פעולה תביא תגובה לא מידתית. איפה הבעיה? כל מיני כללים אתיים שכפו על צה"ל כמו המידתיות שהפך למושג שולט. צריך לבטל את המידתיות".

ד"ר קידר המשיך וטען כי ארה"ב שולטת על התנהלות המלחמה ועל המשכה: "ארה"ב מנהלת אותנו דרך ראש הממשלה והרמטכ"ל, אלוף פיקוד מרכז והחיילים דרך החרם על כל מי שיפעל נגד המדיניות האמריקאית שהאידיאולוגיה המובהרת שלהם היא הקמת מדינה פלסטינית. זה דבר חמור מאוד לריבונות הישראלית ותקום מדינה פלסטינית שבבחירות הראשונות תקום מפלגה דמוקרטית שתהיה לא פחות ולא יותר מחמאס במדינה דמוקרטית והם יזכו שם במרבית מושבי המועצה כמו שזכו ב-2006 וכך האמריקאים מקימים לנו פה מדינת חמאס ואף אחד לא מעז לצאת כנגד המדיניות האמריקאית כדי שלא יופעלו עליו סנקציות".

"זה מה שקורה כאשר כל מיני ארגונים מפרקים את הצבא בשנה האחרונה, מחתימים טייסים על עצומות, המדינה מדולדלת וחלשה".

חמאס ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד