כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
הסנקציות משפיעות

חוסר בחלקי חילוף: רוסיה נאלצה לשלוח מטוסים לאיראן לצורך תחזוקה

בשל הסנקציות: תקריות בטיחות במטוסים מתגברות כאשר רוסיה נאבקת להשיג חלקי חילוף לצורך תחזוקה נאותה. לאחרונה רוסיה שלחה מטוסים לאיראן לתיקון

חוסר בחלקי חילוף: רוסיה נאלצה לשלוח מטוסים לאיראן לצורך תחזוקה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי רוסיה מתמודדת עם מחסור בציוד נחיתה ובלמים למטוסים, ונאלצה בשל כך לשלוח מטוסים לאיראן לצורך תחזוקה. לפי מומחים שעוקבים אחר השפעת הסנקציות שהוטלו על רוסיה בשל פלישתה לאוקראינה. אותם גורמים טענו כי חוסר ידע טכנולוגי בריתוך צמיגים בעת תיקון גלגלים ובעיות עם כימיקלים הובילו לאירועי בטיחות. בינתיים, מחסור בחלקים לסימולטורים עורר חששות לגבי יכולתה של רוסיה להכשיר טייסים חדשים ולהפעיל קורסי ריענון נדרשים.

ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח כי כאשר טיסה 1383 של 'אוראל איירליינס' הרוסית לעיר אומסק בסיביר סבלה מתקלה טכנית בספטמבר האחרון, הטייסים החליטו להסיט את המטוס לנמל תעופה אחר. ואז הם גילו שהתקלה שלמטוס נגמר במהירות הדלק והוא צריך לנחות במהירות.

המטוס, עם 165 אנשים על סיפונו, ביצע בסופו של דבר נחיתת חירום מוצלחת בשטח חקלאי בדרום רוסיה. המטוס נשאר שם תחת אבטחה 24 שעות ביממה, כאשר המפעיל שלו הסכים לאחרונה לשלם שכירות  לבעל הקרקע.

בינתיים, כחמישה חודשים לאחר הנחיתה בשדה, המטוס לא נוסע לשום מקום בקרוב.

חברת אוראל איירליינס מסרה שחלק מהמערכת ההידראולית של המטוס תקול, וכי היא שילמה פיצוי של 100,000 רובל לנוסע (בסביבות 1,100 דולר). חקירת התקרית על ידי הרשויות ברוסיה נמשכת.

בתחילה התכוונה חברת התעופה לנסות להטיס את המטוס, אך התקוות הללו התעממו, כאשר גורם רשמי אמר לתקשורת הרוסית שהמטוס יהפוך לחלקי חילוף.

כ-74 תקריות בטיחות נרשמו בקרב ברוסיה בשנה שעברה, לעומת 36 בשנת 2022, לפי Jacdec, מאגר מידע תעופה גרמני שעוקב אחר תקריות בטיחות בכל כלי הטיס עם 19 מושבים או יותר.

הנתונים מראים כי תקרית בטיחות התרחשה כ-9.9 פעמים בכל 100,000 טיסות בשנת 2023, לעומת 5 בשנת 2022 ו-4.5 בשנת 2019, על פי ניתוח של וול סטריט ג'ורנל המבוסס על רישומי טיסות סדירות של חברת נתוני התעופה Cirium.

מומחי בטיחות מזהירים שבעיות מכניות מתמשכות מהוות סיכון גדול לבטיחות הנוסעים ומגבירות את הלחץ על הטייסים באופן שעלול להוביל לאירועים חמורים יותר.

"הסנקציות שהוטלו על חברות תעופה רוסיות פגעו באופן משמעותי בתחזוקת כשירות המטוסים ומצבם הטכני", אמר אולכסנדר לנצ'יג', מנכ"ל חברת הייעוץ התעופה בליטא Friendly Avia Support. "האתגרים המצטברים מעוררים חששות בטיחותיים".

רשויות התעופה ברוסיה טוענות כי הסנקציות המערביות לא פגעו בתחזוקת המטוסים.

מאז תחילת המלחמה באוקראינה, מוסקבה הציגה חוקים חדשים המאפשרים לחברות רוסיות לבצע תחזוקה במטוסיהן, לייצר רכיבים משלהן ולהחליף חלקים עם מטוסים חוני . גם פרק הזמן שצריך לבצע תחזוקה שוטפת הוארך או נדחה.

לאחר שמדריכים מערביים לא נמצאים ברוסיה לביצוע בדיקות, כמה מהנדסי חברות תעופה רוסיות פיתחו תוכניות תיקון ותחזוקה משלהם, "הגישות המאולתרות הללו מעלות חששות לגבי השלכות פוטנציאליות והשלכות בטיחותיות" אמרו מומחים לעיתון.

איראן מלחמת אוקראינה רוסיה טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד