כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יובא מחר לקבינט

צמרת הדרג המדיני לא דנה בתשובת החמאס; במחנה הממלכתי כעסו

במחנה הממלכתי מתחו ביקורת על כך שתשובת החמאס בעניין עסקת החטופים לא הובאה לדיון בצמרת הדרג המדיני - ונתניהו וגלנט הביעו עמדותיהם בעניין מבלי לקיים דיון מסודר

צמרת הדרג המדיני לא דנה בתשובת החמאס; במחנה הממלכתי כעסו
ראשי 'המחנה הממלכתי' בפגישה צילום: באדיבות המצלם

במחנה הממלכתי מתחו ביקורת על העובדה שלא התנהל דיון בצמרת הדרג המדיני בתשובת חמאס לעסקת החטופים, כך דווח ב"כאן 11". גלנט ונתניהו נתנו את הצהרותיהם בעניין התשובה מבלי לקיים דיון מסודר בעניין עם צמרת הדרג המדיני. מחר צפוי להתקיים הדיון בקבינט המלחמה על התשובה.

נתניהו התייחס בהצהרה הערב לתשובת החמאס ואמר: "המשך הלחץ הצבאי הוא תנאי הכרחי לשחרור החטופים. כניעה לדרישות ההזויות של החמאס לא רק שלא תביא לשחרור שלהם אלא תביא לטבח נוסף".

שר הביטחון גלנט אמר לבלינקן: "תשובת חמאס נוסחה כדי שישראל תסרב לה. עמדתם תביא להמשך המלחמה, ואת כוחותינו למקומות נוספים בעזה,
בקרוב".

על פי ההצעה שהגישו חמאס, השלב הראשון של הפסקת האש יכלול שחרור חטופים בעזה כולל נשים וילדים מתחת לגיל 19 שאינם חיילים, וכן קשישים וחולים, בתמורה לאסירות פלסטיניות, נערות, חולות וקשישים וכן 500 אסירים שיקבע על ידי חמאס, כולל אסירי עולם עם הרשעות בעבירות חמורות.

חמאס דורש גם הפסקת הפעילות הצבאית ונסיגה כוללת מעזה. אלו דרישות לא הגיוניות שישראל מסרבת לקבל. חמאס רוצה שהערבים להסכם עם ישראל יהיו מצרים, קטאר, טורקיה, רוסיה והאו"ם, לא כולל את ארה"ב.

מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד