כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אבא תחדש אותי לגמרי

דמעות בעלייה לתורה: עשרה נערים חגגו בר מצווה בין כתלי הכלא

בשבוע האחרון נערכה שמחת בר מצווה מיוחדת ונדירה, בין כתלי כלא אופק-רימונים בשרון. הפעם היו אלו עשרה נערים שחגגו בר מצווה. צפו במעמד בראשות אבי תנועת הקירוב הגרי"ד גרוסמ

דמעות בעלייה לתורה: עשרה נערים חגגו בר מצווה בין כתלי הכלא
הגרי"ד גרוסמן נואם בפני האסירים צילום: באדיבות המצלם

היערכות מרובה וארוכה ליוותה את המעמד המרגש, כשלפני חודשים ספורים פנו מדריכי שב"ס במתחם לאבי תנועת הקירוב הרב יצחק דוד גרוסמן רבה של מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות הראשית שייטול על עצמו את עול המעמד.

הרב גרוסמן נרתם למאמץ ורכש לנערים זוגות תפילין מהודרות וטליתות צמר הדורות, לקיים "זה א-לי ואנווהו".

ביום חמישי האחרון התקבצו אל מתחם אופק עשרות אורחים חשובים, מנהלי הכלא וצוות המתחם, הרב הראשי לשב"ס גנ"מ הרב אייל סלמן, רבני ומדריכי שב"ס, ובראשם הרב ישראל אברג'ל רב בית הסוהר והרב מאיר מגנזי רב המחוז, יחד עם מפקד בית הסוהר חגי דוד.

בראש השולחן ישבו אורחי הכבוד, הרב הראשי הגאון רבי ישראל מאיר לאו והרב יצחק דוד גרוסמן. בעל המנגן ר' יואל דוידוביץ הנעים בשיריו את המעמד המרומם.

הרב לאו עמד בדבריו על ההזדמנות שיש לכל אדם להטיב ולשפר את דרכיו וסיפר להם על עברו כילד במחנות המוות, כשלא היתה כל תקווה באופק, והוא בכוח האמונה צלח והפך לרב הראשי לישראל.

אחריו נאם הרב גרוסמן שדיבר על החיבור של כל יהודי לתורה, לסיני. כשמחוברים לתורה לא מגיעים לידי עוונות ומכשולים. בדבריו קרא להם לאחר מלאת ימי מאסרם לבוא ללמוד תורה במוסדות מגדל אור.

הוא שר עמם את שירו הנודע "מה שהיה היה", והנערים פצחו בריקוד. עין לא נותרה יבשה עת עלו הנערים לתורה, כשהם מודים לקב"ה נותן התורה על האור לו זכו בשנים האחרונות דווקא כאן מתוככי הכלא.


הציבור הרחב הודה לארגון 'שוועת אסירים' האמון על שמחת יהודים בין כתלי הכלא כמו גם דאגה למשפחות האסירים במתן מענה ותמיכה ממונית ונפשית בכל ימות השנה.

 

הרב יצחק דוד גרוסמן אסירים בכלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד