א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
50% שיח שלילי

נחשף "הקמפיין" נגד משפחות החטופים

דוח שמפרסם ארגון 'פייק ריפורט', מציג דוגמאות למתקפות ברשתות החברתיות נגד משפחות החטופים מאז פרוץ המלחמה בעזה. בימין יש מי שטוענים כי מאבקן מוגזם ומזיק "משרת את חמאס ומחליש את ישראל", כהגדרתם

נחשף "הקמפיין" נגד משפחות החטופים
תמונות החטופים צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ארגון 'פייק ריפורטר' פרסם דוח שמנתח וחושף את הקמפיין נגד משפחות החטופים, זאת בצל אירועי האלימות וההסלמה הגוברת בשיח נגדן. על פי הדוח מאז 7 באוקטובר, 50% מהשיח על המשפחות ומאבקן ברשתות החברתיות הינו שלישי,37% מהשיח הינו חיובי וכ-13% הינו ניטרלי.

כחלק מהקמפיין נגד משפחות החטופים ידוענים, בהם תומכי הממשלה והליכוד מתארים את מאבק המשפחות כ"לא אותנטי", "לא לגיטימי" ואף מציגים אותו ככזה "שמשרת את חמאס ומחליש את ישראל". הארגון טוען כי כתוצאה מקמפיין זה, דמויות אשר מזוהות במאבק להחזרת החטופים נמצאות תחת מתקפה שהולכת וגוברת ברשתות החברתיות - ואף זולגת לרחובות.

מסקנה מרכזית נוספת שעולה מהדוח בינה כי מחאת משפחות החטופים הינה "מחאת קפלן בתחפושת" או לחילופין כי "אנשי מחאת קפלן השתלטו על המשפחות", שכן אלו פועלים ממניעים פוליטיים גרידא. כחלק מכך, ארגון פייק ריפורטר ציין כי רונן צור מנהל התקשורת של מטה משפחות החטופים שמזוהה כמתנגד לשלטון נתניהו, וגיל דיקמן פעיל מחאה שבת דודתו כרמל גת נמצאת בשבי חמאס - סומנו כיעדים מרכזיים לתקיפה ברשתות החברתיות.

הארגון ניתח בין היתר את הפרסום של העיתונאי ד"ר גדי טאוב שהעלה שיחה עם אביו של אחד החטופים וכתב: "לאבא של איתן מור, החטוף בידי חמאס, יש כמה דברים לומר לכם על ההתמודדות הפרטית והלאומית ועל הפוליטיזציה של סוגיית החטופים בידי כמה מקברניטי קפלן", כך גדי טאוב.

ניתוח נוסף שבוצע הינו של פרסומים של פעיל הימין מני אסייג, שפרסם בחשבון מסרון שקיבל לכאורה ביישומן וואטסאפ: "המשפחה שלה החליטה לצאת ממטה משפחות החטופים כי זה הפך להיות פוליטי מדי ומדרון חלקלק שאי אפשר לעצור".

בדוח מובאת דוגמה נוספת מדברים שכתב פעיל 'הליכוד', רמי בן יהודה: "חלאת המין האנושי רונן צור עושה סיבוב על משפחות החטופים אפס אחד גדול מי סופר אותך".

מנכ"ל 'פייק ריפורט' אחיה שץ, אמר עם פרסום הדוח: "על נבחרי הציבור, אנשי התקשורת, משפיעני רשת והציבור הרחב לחדול מיד משיח אלים, דמוני וקונספירטיבי נגד המשפחות ותומכיהן ומנסיונות הדה-לגיטימציה נגד מאבקן, ולפעול אקטיבית להפסקת האלימות ברשת וברחוב".

מטה משפחות החטופים חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד