י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נשמע מדע בדיוני

כזה עוד לא שמעתם: שלוש מיליון מברשות שיניים גרמו לנזקים אדירים

שלוש מיליון מברשות שיניים חכמות שימשו כחלק ממתקפת DDOS שבוצעו בידי האקרים. כך עולה בדוח שפורסם בעיתון שוויצרי נחשב • נשמע לכם הזוי? האמת, גם לנו. אבל בעידן הנוכחי הכל אפשרי 

כזה עוד לא שמעתם: שלוש מיליון מברשות שיניים גרמו לנזקים אדירים
אילוסטרציה צילום: unsplash

זה נשמע יותר כמו סיפור מתוך סרט מדע בדיוני מאשר מהמציאות, אבל בכתבה שפורסמה ב-ZDNET פורסם כי העיתון השוויצרי Aargauer Zeitung דיווח שבערך שלושה מיליון מברשות שיניים חכמות נפלו לידי האקרים שהשתמשו בהן לבצע מתקפת מניעת שירות (DDOS).

מכשירים אלה, שבדרך כלל מוצאים את מקומם בחדר האמבטיה ונראים חפים מפשע, הומרו ללוחמים בצבא של רובוטים והשביתו חברה שוויצרית למספר שעות, וגרמו לנזקים שמוערכים במיליוני אירו.

למרות שהפרטים על כיצד זה קרה מעטים, אנו יודעים שהמברשות החכמות שנפגעו הריצו את שפת התכנות Java שהינה פופולרית בקרב מכשירים חכמים. לאחר שנדבקו, רשת עולמית של מברשות שיניים זדוניות הוציאה לפועל את המתקפה המוצלחת הראשונה.

לאחר שהייעוד המקורי שלהן שונה, הרשת הזדונית של מברשות השיניים הציפה את האתר השוויצרי בתנועה שגרמה להשבתת השירותים וגרמה להפרעות נרחבות.

בחברת אבטחת המידע ESET מתייחסים לנושא ומציינים כי "מכשירים חכמים לעיתים קרובות לוקים בחסר בכל מה שקשור לאבטחה, מה שהופך אותם למגרש משחקים עבור האקרים. הצמיחה העצומה במכשירי IoT הממוקמים בבית ובמשרד היא ההזדמנות המושלמת ליצור כאוס בקרב משתמשים ועסקים, גם בצורה של מתקפות DDoS פשוטות. מכשירי IoT מגיעים לעתים קרובות עם תכונות אבטחה מובנות חלשות (אם בכלל), כך שהציבור נמצא בעמדת נחיתות מההתחלה כשאינו מודע לחולשות הפוטנציאליות. עדכוני אבטחה גם נוטים להיות לא תכופים, מה שמבטיח סיכונים נוספים לבעלים.

בעלי מכשירי חכמים חייבים להבין את הסיכונים בעת הכנסת כל מכשיר המחובר לאינטרנט לביתם ולוודא שהם מעודכנים בדומה לכל סמארטפון או מחשב נייד. עם זאת, זו בהחלט תזכורת להציף את השאלה האם יש באמת צורך בהיותו של המכשיר, חכם".

פריצת סייבר מתקפת סייבר שיניים ESET מברשת שיניים מתקפת האקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד