ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
צפו בתיעוד

פוטין לרבה הראשי של רוסיה: "פועלים למען החטופים מול חמאס"

נשיא רוסיה פוטין נפגש עם רבה הראשי של רוסיה, בערל לאזאר, וכן עם נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה לרגל כנס איגוד הקהילות היהודיות, הנערך בימים אלו במוסקבה | במהלך המפגש אמר פוטין "רוסיה עושה הכל כדי לעזור לאנשים שמוחזקים כבני ערובה" | תיעוד המפגש

פוטין לרבה הראשי של רוסיה: "פועלים למען החטופים מול חמאס"
הרבנים לאזאר וברדה עם נשיא רוסיה פוטין צילום: באדיבות המצלם

נשיא רוסיה' ולדימיר פוטין, נפגש בקרמלין עם רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, ונשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה הרב אלכסנדר ברדה, לכבוד כנס איגוד הקהילות היהודיות הנערך בימים אלו במוסקבה. במהלך המפגש צוינה פעילותו של הרב הראשי למען החטופים שנחטפו בידי רוצחי החמאס לעזה.

בדבריו אמר הנשיא פוטין לרבנים: "אתם יודעים שאחרי ההסלמה של המצב במזרח התיכון, רוסיה עושה הכל כדי לעזור לאנשים שמוחזקים כבני ערובה. משרד החוץ שלנו פועל דרך הזרוע המדינית של חמאס, והשגנו תוצאות מסוימות. כמובן שקודם כל, שמנו לב לאזרחי רוסיה, אבל לא רק להם - אלא גם לאזרחים של מדינות אחרות, וזה כלל גם מבוגרים ובני משפחותיהם שעברו את השואה".

ופוטין סיים בהבטחה: "כפי שאמרתי, יש כבר תוצאות מסוימות, אבל אני מבין ויודע שצריך להמשיך במאמצים האלה. זה מה שאנחנו עושים, ורציתי לדון איתכם בפרטי העבודה הזו".

הרב הראשי פועל מהיום הראשון למען החטופים מול גורמים בכירים ברוסיה, כזכור סמוך ל-27 בינואר בו ציין העולם את "יום השואה הבינלאומי", התקיים אירוע זכרון ותפילה, בראשות רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א ובהשתתפות ראשי דתות, שגרירים ודיפלומטים רבים, פקידי ממשל ואישי ציבור מוכרים. האירוע נפתח בהקראת אגרת ברכה, ששיגר נשיא הפדרציה הרוסית ולדימיר פוטין.

לאחר תפילת קל מלא רחמים, נשא הרב הראשי דברים ובהם אמר בין השאר: "כמעט 80 שנה חלפו מאז הובס הנאציזם והוצא מחוץ לחוק. קיווינו שהלקח מהשואה נלמד ושהטרגדיה הזו לא תוכל לקרות שוב. למרבה הצער, האירועים האחרונים מטילים ספק בכך. האידיאולוגיה שהולידה את השואה שוב מרימה ראש, גם במדינות בעלות מסורות דמוקרטיות שורשיות. הטרגדיה שקרתה בדרום ישראל, היא עם אידיאולוגיה זהה: להרוג כדי להרוג, לבצע זוועות כדי לבצע זוועות, לא לחסוך בקשישים, נשים וילדים.

להרוג רק בגלל שהקורבן הוא יהודי! ארגון החמאס לא מסתיר את העובדה שהוא מוכן להרוג כל יהודי עד האחרון שבהם, ושהלוחמים שלו ימשיכו להרוג כל עוד הם חיים. והעולם שותק. לכן, היום אני לא יכול שלא לדבר על עמדתן של אותן מדינות שמאפשרות ואף מברכות על הפגנות סולידריות עם טרוריסטים, היורשים הללו של היטלר בדור הזה".

מלחמת חרבות ברזל מלחמת אוקראינה רוסיה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד