כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מעצרו זעזע את המדינה

ראש המודיעין בקנדה לשעבר נידון ל-14 שנות מאסר

ראש המודיעין של משטרת קנדה לשעבר נידון ל-14 שנות מאסר בגין הדלפת סודות. קמרון אורטיס הורשע בהעברת חומר סודי בתיק שזעזע את קהילת המודיעין הקנדית

ראש המודיעין בקנדה לשעבר נידון ל-14 שנות מאסר
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

ראש יחידת המודיעין של המשטרה הקנדית לשעבר נידון ל-14 שנות מאסר, חודשים לאחר שנמצא אשם בהדלפת סודות מדינה. השופט רוברט מראנגר גזר אתמול את מה שלדבריו הוא "הולם וצודק" לאחר שחבר המושבעים הרשיע את קמרון אורטיס בהפרות של חוק אבטחת המידע במדינה.

חבר המושבעים מצא את אורטיס אשם בנובמבר בשלושה סעיפים של הפרת סודיות ובסעיף אחד של ניסיון הפרה. הם גם מצאו אותו אשם בהפרת אמונים ובשימוש במרמה במחשב. ההאשמות הגיעו בעקבות אחת מפרצות האבטחה הגדולות ביותר של קנדה אי פעם, גילוי שהבהיל את בעלות בריתה.

אורטיס, בן 51, הכחיש את כל האישומים. התובעים ביקשו 28 שנות מאסר, הם טענו שאורטיס "סיכן את ביטחונם של הקנדים". אורטיס, ראש יחידת המודיעין נעצר ב-2019, לאחר חקירה פנימית ממושכת. מעצרו שלח גלי הלם בקרב קהילת המודיעין.

במהלך משפטו, אמר אורטיס שהוא הציע חומר סודי למטרות כדרך לפתות אותם להשתמש בשירותי הצפנה מקוונים שיזינו מידע לסוכנויות ריגול. הוא גם אמר למושבעים כי הוא פעל להגן על המדינה מפני "איום חמור" לא ידוע, וכי מאז מעצרו חייו "נהרסו".

אורטיס כבר ישב שלוש שנים בכלא במעצר קדם משפט ושנה נוספת במעצר בית. השופט אמר שהוא יכול לרצות את יתרת עונשו (7 שנים ביכוי שליש) ליד ביתו בקולומביה הבריטית בקנדה. עורך דינו של אורטיס אמר כי גזר הדין היה "קשה" וכי מרשו "מאוכזב" ויערער על ההחלטה ויבקש להשתחרר בערבות.

 

מאסר קנדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד