י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
לאחר שנחשפה הזיקה לחמאס

סמוטריץ' מבטל את הטבות המס לאונר"א

שר האוצר סמוטריץ' החליט כי הזיכויים שאונר"א זוכה להם מתוקף היותה שייכת לאו"ם ייפסלו. מזכיר המדינה בלינקן לנתניהו: "בודקים אם גופים אחרים של האו"ם יוכלו למלא את מקומה"

סמוטריץ' מבטל את הטבות המס לאונר"א
פלסטינים מקבלים חבילות מזון מאונר"א צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט לבטל את הטבות המס שמקבלת אונר"א בשל היותה סוכנות של האו"ם, כך פורסם ב'כאן רשת ב'. נזכיר כי לפני כשבועיים נחשף כי עובדי הסוכנות לקחו חלק פעיל בטבח ה-7 באוקטובר.

במהלך פגישת נתניהו עם בלינקן דנו בנושא אונר"א. ראש הממשלה אמר כי "צריך להתחיל בתהליך של החלפת אונר"א, הנחיתי את הגורמים השונים לדון על חלופות". בלינקן השיב לו "כרגע, אין ברירה אלא להמשיך בתפקידים ההומניטריים הקריטיים של אונר"א בעזה; אנו עובדים עם סוכנויות אחרות של האו"ם על האופן שבו הן יכולות למלא את התפקידים הללו בטווח הזמן הקרוב".

מוקדם יותר השבוע דווח כי ישראל לוחצת בשקט על ארה"ב והאו"ם לאפשר לסוכנות האו"ם אונר"א, שחלק מהצוות שלה לקח חלק בפיגועי 7 באוקטובר בישראל ולמעשה מתפקד כזרוע הביצועית של חמאס בנושאים עירוניים, להמשיך לתת סיוע הומניטרי לעזה. עם זאת ישראל רוצה שהסוכנות תעשה רפורמה או תפורק לאחר המלחמה.

יותר מ-10 מדינות, כולל ארה"ב ותורמות גדולות אחרות כמו גרמניה, השעו את הסיוע לסוכנות שמטפלת במיליוני פלסטינים, בנוסף טוענים בישראל כי כ-10% מעובדי הסוכנות הם בעלי זיקה לחמאס.

לאחר ההאשמות מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, הכריז על מינוי של ועדת בדיקה חיצונית כדי לבחון "האם אונר"א עושה הכל כדי להבטיח נייטרליות ולהגיב להאשמות על הפרות חמורות". את הבדיקה תוביל שרת החוץ לשעבר של צרפת, קתרין קולונה.

בצלאל סמוטריץ' מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו אנתוני בלינקן אונר"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד