כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לא תקראו באף מקום אחר

לייבל'ה: מדור הנייעס השבועי - מאחורי הקלעים

והשבוע במהדורת לייבל'ה: הפגישה של השר עם הרב בלובי של 'מצודת דוד' | לוחמי ה'גרילה' על הטרקטורון עם השר וראש המועצה | ה'קריעה' של הרב הראשי | למי חיכו בשמונה עשרה בשווייץ לאדמו"ר או לראש ישיבת מיר? | ראש הישיבה שרכש לרעייתו ספרי אבלות | וגם: לייבל'ה כועס על הכתבים הסרוגים 

לייבל'ה: מדור הנייעס השבועי - מאחורי הקלעים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סגר את השבוע במשימה סופר אתגרית - ועל כך בשבוע הבא. עד אז בטח תרצו לשמוע שלייבל'ה עדיין לא התאושש מכל הסערות האחרונות, וכבר קפץ עליו רוגזו של ההסתה בטוויטר נגד הציבור החרדי שמנהלים הכתבים הסרוגים ל"ע.

לייבל'ה כמובן לא שם ולב והשיב מלחמה שערה. מי אתם כתבים גל"צניקים שמככבים במדורי לייבל'ה השבועיים אוכלים פה נהנים שם, שתטיפו מוסר ללומדי התורה העמלים במסירות נפש?.

ביום שישי לייבל'ה התאבל יחד עם בית ישראל ועולם התורה על הסתלקותו של הגאון רבי ברוך ויסבקר זצ"ל, ראש ישיבת 'בית מתתיהו'. לייבל'ה הגיע למסע הלוויה שם ראה את התלמיד מהמחזור הראשון בשיעור א' של בית מת'ס הרב הראשי הגר"ד לאו בקריעה כדת וכדין על רבו הגדול. מי שעזר בקריעה היה הבחור החשוב שלמה (המכונה בעולם התיירה 'מוימי') יעקובזון נאמנו של ראש הישיבה זצ"ל, ששימשו במסירות בכל התקופה האחרונה ואף זכה לשבחים במסע הלוויה על המסירות, בפרט בראש השנה ששהה עם ראש הישיבה בבית החולים.  

לייבל'ה הגיע השבוע לפגישת בוקר במלון היוקרתי 'מצודת דוד' בירושלים שם ראה לפתע את השר גדעון סער בשיחה עם רב הכותל והמקומות הקדושים הגר"ש רבינוביץ שהיה תוך כדי ארגון עצרת הענק היום בכותל המערבי - שאיחדה את כלל המגזר החרדי. 

אפרופו הגר"ש רבינוביץ, השבוע בכותל המערבי ראה לייבל'ה את הרב בשיחה עם העיתונאי הוותיק בנימין ליפקין שכיהן עד השבוע כבכיר היועצים במשרד צור תקשורת ועזב את עבודתו במקום. 

מי שנתן השבוע גיחה קצרה הוא המועמד לראשות העיר בני ברק חנוך זייברט שנצפה בנתב"ג. לייבל'ה יודע שמדובר בביקור קצר מאוד והנה תיעוד מהגיחה. 

צמד מוזר ראה לייבל'ה בהרי ירושלים: בשיאה של מערכת בחירות אמוציונלית, קלט לייבל'ה מספר יהודים מוכרים קורעים את ההרים עם טרקטורן. כשהתקרב עם המצלמה הוא היה בהלם לראות את השר גולדקנופף, ראש המועצה רביץ, ואת יצחק פלדמן וארי קלמן עומדים מאחורה כמו לוחמי גרילה מקצועיים. כשמכירים את הטרלול של מערכת הבחירות הפנים חרדית, אין ספק שמדובר באחת המחזות ההזויים שנראו כאן. לייבל'ה מברך את המטפסים שימשיכו לעלות מעלה מעלה במעלה ההרים, ויכבשו כל פסגה אפשרית.

ובהמשך לתיעוד משבוע שעבר, השבוע בזמן שהחכי"ם התקוטטו בהעברת תקציב המדינה השבוע במליאה, השר יצחק וסרלאוף נצפה משלים עוד לימוד בטור שולחן ערוך.

את חיים ביטון ועוזרו יעקב אורגד ראה לייבל'ה ב"פרסה" שם היו בהפוגה קצרה מעומס ההצבעות. 

את השר מאיר פרוש ראה לייבל'ה בגיחה קצרה לניו יורק. הבוקר הוא התפלל שחרית בבית המדרש רחמסטריווקא בבורו פארק וכובד בעלייה לתורה ובירך 'הגומל' בשם ומלכות.

בבית הכנסת ראה לייבל'ה את העיתונאי מיכאל שמש. זה ששמש בא תמיד להתפלל זה הכל טוב ויפה, אבל לייבל'ה תוהה למה עם פלאפון, שילמד ממקלב ויוסי טיקוצינסקי שנראים גם הם בתמונה.

במעמד הכנסת ספר תורה לזכות החטופים בבית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל ראה לייבל'ה את המגיש ינון מגל ואיש התקשורת הבכיר ישראל כהן, לצד הרב דוד דרוק, איש הקירוב. השלושה נראו מתרגשים מהמעמד הנורא.

לייבל'ה ראה את מנחם שפירא יו"ר דגל התורה בבני ברק - שכמו כל מערכת בחירות לוקח את התפקיד ברצינות - בתפילה חרישית למען הצלחת המערכה שתחל במוצאי שבת. 

מ"מ יו"ר הכנסת ח"כ ארז מלול המשמש כיו"ר אגודת הידידות ישראל - ארגנטינה, נצפה עם ידיד ישראל נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי בעת ביקורו בארץ, והודה לו על העברת השגירות והתמיכה במדינת ישראל בתקופת המלחמה.

העיתונאי שניאור ובר נצפה השבוע בעיצומה של פעילות מבצעית מסווגת בלב רצועת עזה. עם השלמת הפעילות, ירד ליהנות ממה שנשאר מחוף היום העזתי.

את עקיבא חופי, רל"ש לשכתו של השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי, ראה לייבל'ה השבוע בשיחה צפופה ליד חנות החליפות אקסוס ברחוב רבי עקיבא בבני ברק. ללייבל'ה נודע שהערב מתחתן אחיו אריאל עם בחירת ליבו בלוד.

ביום שישי ראה לייבל'ה את משה מורגנשטרן בקניות לשבת בחנות ברחוב חזון איש. המוכר החביב חולה עליו. בגללו מצביע לרשימת דגל לעירייה. 

בין לבין קנה לייבל'ה ספרי ראשונים ואחרונים לקראת סיום בבא קמא, וראה בסניף של 'יפה נוף' בבני ברק את ראש ישיבת 'מאור יצחק' חמד, הגאון רבי מנחם יעקובזון חתנו של הגאון רבי ברוך ויסבקר זצ"ל ראש ישיבת בית מתיהו קונה ספרי קודש ובהם ספרי אבלות לרעייתו שתחי' היושבת שבעה. 

בפאתי קרית ויז'ניץ ראה לייבל'ה פגישת פסגה של בכירי היועצים והדוברים בישראל: איש התקשורת הבכיר ישראל כהן, לצד היועץ האסטרטגי שניאור רוזן והדובר ישכר זלמנוביץ, יחד עם איש הרשתות בני רוזנטל, שהורה לצאת במתקפה נגד ההסתה של הציונות הדתית ברשתות נגד הציבור החרדי. 

בקהילת 'נרו יאיר' של העמלים לפרנסתם החליטו להתגייס בכל הכח לרשימת 'דגל' למועצת העיר בני ברק. צביקה כהנא מראשי הקהילה שהעלה לסטטוס את הקמפיין אומר: "ככל ורשימת דגל התורה במועצת העיר העומדת לראשונה בראשות מנחם שפירא תיהיה גדולה יותר, הקהילה שלנו וכמובן קהילות אחרות של העמלים לפרנסתם יוכלו לקבל את כל הצרכים העירוניים, וכמובן מוסדות חינוך, כי יהיה מי שידאג להם".

קמב"ץ זק"א ת"א איש החסד יחיאל גולדמן חזר מפעילות חסד של אמת באישון לילה במזג אוויר סוער וכתוצאה מכך האמבולנס המוכר שזכה לעשות מאות מעשי חסד נפל לתעלה סמוכה והושבת. יחיאל יצא מהחלון בנס ללא שריטה. השבוע הגיעו עשרות מתנדבי זק"א ת"א בראשות רב הארגון הגאון הרב יעקב רוז'ה וידידים למסיבת הודיה על הנס הגדול בביתו בבני ברק. לייבל'ה פספס ברגע האחרון אך יש תיעוד. לייבל'ה שכבר חשש שיצטרכו פינוי למכון התבשר כי בפעילות וכו' נמנעה נתיחה לאמבולנס.  

אפרופו הלכה, לייבל'ה אוהב לעיין בעלון של הגר"מ מאזוז ר"י כסא רחמים והשבוע קרא לייבל'ה מה קרה לרב מאזוז אחרי שאכל 72 מיני פירות לרגל ט"ו בשבט. 

הכתב הפוליטי אברהם פריינד נסע לאחר חשיפת השיחה החריגה של ראש הישיבה לח"כ הבכיר מהליכוד לשאת תפילה חרישית בכותל המערבי למען יעבור החוק של ענף הסלולר החרדי.

מעמד שתיית 'לחיים' נערך בלשכתו של אבי תנועת הקירוב הגרי"ד גרוסמן לכבוד שבע ברכות לבן הרב לייבל פפר מו"ל 'בקהילה'. 

העסקן הבעלזאי הרב ראובן חיים וויינברגר מארה"ב בביקור ניחומים בביתו של האדמו"ר מנאראל בבני ברק בימי השלושים לפטירת בנו העסקן הדגול הרב אברהם שפירא ז"ל שנלב"ע באופן פתאומי לפני חודש והיה מתפלל קבוע בביהמ"ד המרכזי דחסידי בעלזא ברח' 43 בבורו פארק שם מכהן כגבאי ביהמ"ד.

את האדמו"ר מזוטשקא ירושלים ראה לייבל'ה השבוע בשמחת שבע ברכות לבתו מעניק לנאמן ביתו ר' שמואל יהודה מושקוביץ גביע שקיבל בירושה מאביו זצ"ל שקיבל מסבו זצ"ל. לדברי הרבי הגביע שקיבל היה שבור ומנופץ ותיקן את זה לכבוד הגבאי שעוזר בכל ענייני ביהמ"ד ובפרט בימי השמחה. 

בחתונת בן סגר"ע ירושלים לשעבר אלי שמחיוף, הזכור לכולם כאיש עשייה למען הכלל והפרט, ראה לייבל'ה את שר הדתות מיכאל מלכיאלי. 

בארוזה שבשווייץ במלון של לוין ראה לייבל'ה את הגרא"י פינקל ר"י מיר לצד הרבי מסערט ויז'ניץ שהתפללו תפילת מעריב באותו מנין. לייבל'ה ראה סצנה מעניינת כשבתפילה רצו המתפללים לראות מי יסיים ראשון שמונה עשרה ולמי החזן יחכה, אלא שהחזן היה הגבאי של הרבי מסערט ויז'ניץ שסיים ראשון שמונה עשרה, אך הרבי הורה לו לחכות לראש הישיבה הגדולה בעולם. כמובן שלאחר התפילה נאמרו פרקי תהילים לאור המצב הקשה השורר בארה"ק. 

בבורו פארק ראה לייבל'ה שיחת בנשקי"ם, ר' מנדי הגר בן הרבי מויז'ניץ ממונסי ור' ברוך הגר בן הרב מויז'ניץ ממונטריאול משוחחים עם המשב"ק של ויז'ניץ מהארץ בנצי שטנגר. 

בשיכון סקווירא הבחין לייבל'ה בר' זעליג קורניצר משב"ק האדמו"ר מויז'ניץ בחו"ל, רץ עם ערכת קפה בחצר בית האדמו"ר מסקווירא, (על רקע ביהמ"ד הגדול ההולך ונבנה) לאן רץ? לייבל'ה כבר לא הספיק לרוץ אחרי ר' זעליג שכידוע נמצא בכושר מטורף.

בלייקווד בפתח ביתו של ראש הישיבה הגר"מ קוטלר ראה לייבל'ה שיחה בן הג"ר אהרן הירש בנו של מנהיג עולם הישיבות הגרמ"ה, לבן הרב שמואל למברגר המשב"ק של ר' מלכיאל. לפי השיחה וההארת פנים בהחלט נראה כי באמת מדובר בשיחה רצינית. 

בצ'כיה בציון של הש"ך ראה לייבל'ה את היועץ האסטרטגי רפי פרלשטיין שיצא לגיחה קצרה לפני הבחירות ובאמצע ניהול קמפיינים והעתיר בציון בתפילה ובתחנונים. מתפלל נוסף לחש על אוזנו של לייבל'ה שרפי הוא גם צאצא של הש"ך.

במסע הקודש של הגאון רבי יצחק אזרחי מראשי ישיבת מיר בירושלים לחיזוק הקהילות במיאמי נצפה לצידו איש הפרסום וההפקות נתי קרויזר מ'נתיב פרו' כשהוא מלווה אותו ודואג לכל צרכיו. 

את יוני אוחנה יועץ התקשורת של שר הרווחה יעקב מרגי, ראה השבוע לייבל'ה מעביר הרצאה מרתקת לסטודנטים לתקשורת בירושלים, על עולם התקשורת והדוברות ועל מאחורי הקלעים ונבכי הפוליטיקה הישראלית.

במעמד הכנסת ספר תורה בחצר נדבורנה שם רקדו גם את ריקודי הקפות שניות כתשלומים להקפות שבוטלו במוצאי שמחת תורה ראה לייבל'ה את העסקן חיים קוסטליץ שארגן את כל המעמד ברגע של נחת מהמעמד הגדול. 

את הנגיד ר' בערל וייס מלוס אנג'לס ראה לייבל'ה מתברך במוצאי שבת מהרבי מסאטמר בעת שהותו בפאלם ספרינגס שם שוהה למנוחה בחודשי החורף הקרים. 

בשבע ברכות במוצאי שבת לרגל נישואי נכדת הרבי מקוזמיר עם בנו של הרבי מראחוב שנערכה בחצר קוזמיר בבני ברק נעמד הגראמר בצלאל דים ונתן הברקה ואמר: מאיפה יודעים שתורה מחזרת על אכסניא שלה ? והא ראייה שבסוף ראחוב חזרו לביהמ"ד ברח' רש"י.. האדמו"רים פרצו בצחוק מתגלגל כפי שאפשר לראות בתמונה. 

בטקס החאלק'ה לבנו של אמרגן העל יהושע גבריאלוב בתל אביב ראה לייבל'ה את הנגיד הרבני המפואר רבי אלימלך שפירא, היוצר והאמן צבי גולדקנופף, מנכ"ל ישיבות גור בתל אביב וקריית גת הרב ישראל גינזבורג, ראש מוסדות "אלפיים" של גור הרב לייבל יוסקוביץ וסוחר הסת"ם אברהם גבריאלוב.

בירושלים התקיימה שמחת האירוסין לבתו הבכורה של הרה"צ דוד וינברג, בנו של האדמו"ר מטאלנא, עם בן הנגיד ר' מנדי רייך. בעקבות נפילת מתח החשמל באזור נוה צבי בירושלים, רקדו לאור פנסים שהובאו למקום, ככה זה שיש הפגנות באזור. 

בטקס חנוכת הבית וקביעת המזוזות בבית לילד המיוחד שהוקם בעיר ביתר עילית ע"י ארגון "בלב אחד" ראה לייבלה עשרות רבנים, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור שבאו לכבד את הילדים המיוחדים. ברחבת המשחקייה חסרת התקדים שהוקמה במקום נצפה הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו כשהוא משחק עם ילד מיוחד שביקש לשמש כעובד דלפק בחברת תעופה המחתים את הדרכונים. הרב הראשי ביקש חתימה וכמובן הרעיף מברכותיו על הארגון והיו"ר איש החסד דוד ווייטמאן שהביאו לראשונה משהו שטרם נראה כמותו למען הילדים המיוחדים.

 

מי שעוד הגיע להחתים דרכון היה השר האהוב מהליכוד עמיחי שיקלי שכדרכו נתן יחס אישי לילדים ואף נשא דברים במעלת הארגון החשוב.

לייבל'ה רק מציין כי מאז הטבח הנורא הוא לא ראה גלריה כה מכובדת של אחמי"ם ורבנים שבאו להשתתף באירוע. בין היתר נצפו במקום: האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא, רב העיר ביתר הגאון רבי חיים וייס, הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, ראש ישיבת 'עטרת שלמה' הגאון רבי שלום בער סורוצקין, השר אלי כהן, השר מאיר פרוש, השר עמיחי שיקלי, ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, מנכ"ל 'בלב אחד' איש החסד דוד ווייטמאן,

לייבל'ה שולח תנחומים לחבר המועצה הוותיק בעיר בני ברק ר' נתן צבי כהן על פטירת רעייתו ע"ה בשבת האחרונה. 

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב לסגן ראש מועצת גבעת זאב יצחק ברנר מ'דגל התורה' לרגל שמחת נישואי בתו השבוע שנערכה באחוזת וגשל בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לסופר דוד דמן בעל הטור הנקרא ביותר במגזין 'משפחה' לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה. לייבל'ה הגיע לשמחה באנטוורפן וראה שדמן חותם על שטר התנאים כבקי ורגיל. 

לייבל'ה ראה גם את החברים מבעלזא מחייכים למצלמה של הרב שוומנפלד. לייבל'ה איחל לדמן כי הוא יבוא להשתתף באירוסין של חיימ'ל בעז"ה. 

ברכת מזל טוב לאיש אמונם וסודם של גדו"י, הרב יעקב דרדק לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה יודע לספר כי הקידושא רבא תיערך בשבת הבאה פרשת תרומה באולמי הנשיא בעיר מודיעין עילית בהשתתפות מאות שיגיעו לקחת חלק בקידוש שטרם נראה בעיר.

ברכת מזל טוב לשר החסד ר' אפרים שטרן יו"ר מפעל החסד הענק 'עונג שבת ויום טוב' לרגל שמחת הולדת הנכד, בן לבנו יד ימינו ר' יענקי שטרן שחבק בן בכור. 

ברכת מזל טוב לחבר הנהלת העיר בני ברק מיכאל קקון להולדת הנכד בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לאיש העסקים הצעיר שאול סגל לרגל הולדת הבת בשעה טובה, לייבל'ה שמע על קידוש ענק שיתקיים השבת בירושלים. 

 

ברכת מזל טוב לבחור אלעזר מן עוזרו של יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה.

לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד