ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
במסגרת חבילה רחבה

הרפובליקנים בלמו את אישור הסיוע לישראל

אחרי שההצעה לסיוע של כ-17 מיליארד דולר לישראל נדחתה, סנאטורים משתי המפלגות גיבשו הצעה חדשה לסיוע במסגרת חבילת ענק בשווי 118 מיליארד דולר, אך גם היא נדחתה

הרפובליקנים בלמו את אישור הסיוע לישראל
גבעת הקפיטול צילום: pixabay

הרפובליקנים בסנאט בלמו חבילה בשווי 118 מיליארד דולר, שתממן סיוע צבאי לישראל ולאוקראינה ואף סיוע הומניטרי לעזה, לצד צעדים נגד מהגרים לא-חוקיים שמסתננים לארה"ב. לפי דיווח "ווינט", לאישור החבילה היה דרוש רוב של 60 סנאטורים - אך מה שבין היתר הכריע את הכף זה קריאתו של הנשיא לשעבר טראמפ להצביע נגד החבילה ובכך לא לספק לביידן הישג פוליטי.

עד כה, ארה"ב טרם הצליחה לאשר חבילת סיוע צבאי לישראל. ההצעה שנפלה הלילה כללה סיוע צבאי לאוקראינה בהיקף 60 מיליארד דולר, וסיוע של 14 מיליארד דולר לישראל.

מוקדם יותר השבוע בית הנבחרים הצביע נגד חבילת סיוע בשווי 17.6 מיליארד דולר לישראל. הדמוקרטים התנגדו להצעה מכיוון שהציעו אחת רחבה יותר שכוללת סיוע לאוקראינה לחיזוק הגבול עם מקסיקו.

יו"ר בית הנבחרים הרפובליקני ג'ונסון כינה את תוצאות ההצבעה "הפניית עורף לבת הברית הקרובה ביותר שלנו במזה"ת בתקופה שבה היא זקוקה לנו יותר מאי פעם".

עוד תקף את הדמוקרטים: "זה הופך להיות ברור שהם מחוייבים להשתמש בסיוע לישראל כקלף מיקוח לקדם בכוח סדרי עדיפויות אחרים, שאינם נהנים מאותה רמת של קונצנזוס. זה דבר שגוי להשתמשת בסיוע לישראל בזמן שהמדינה נלחמת על ההישרדות שלה".

ארצות הברית דונלד טראמפ מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד