י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
בשל העיסוק בסוגיית עזה

בחיזבאללה מבהירים: "הדיון בעניין לבנון יוקפא לזמן מה"

גורמים המקורבים לחיזבאללה אמרו כי "אין חדש בנוגע לחזית מול ישראל" וכי הדיון בעניין לבנון יוקפא לזמן מה בשל ההתמקדות הנוכחית בסוגיית עזה

בחיזבאללה מבהירים: "הדיון בעניין לבנון יוקפא לזמן מה"
פעילות כוחות צה״ל בגבול הצפון צילום: דובר צה"ל

מקורות המקורבים לחיזבאללה מסרו הלילה (חמישי) לעיתון "אל-אחבאר" כי לפי שעה אין חדש במלחמה נגד ישראל. עוד מסרו הגורמים כי הדיון במצב בגבול ישראל-לבנון טרם הבשיל.

לפי "ישראל היום", המקורות ציינו כי "הדיון בעניין לבנון יוקפא לזמן מה בשל ההתמקדות הנוכחית בסוגיית עזה". הם אף התייחסו לכך שהמתווך הוכשטיין לא ביקר בלבנון אחרי ביקורו בתל אביב, והסבירו כי "האמריקנים השתכנעו לבסוף כי כל הצעה שהוכשטיין יקדם לא תהיה ריאלית לפני שייפתר המצב בעזה. זאת בעיקר מפני שחיזבאללה דוחה כל דיון לפני הפסקת התוקפנות ברצועה".

מוקדם יותר השבוע דווח כי בממשל ביידן מקווים תוך שבועות ספורים להודיע יחד עם צרפת, בריטניה, גרמניה ואיטליה, על הבנות חדשות שיסיימו את המלחמה של ישראל עם חיזבאללה.

התוכנית מתבססת על מודל ההבנות "ענבי זעם" בין ישראל לבין חיזבאללה שהובילו לסיום של מבצע ישראלי בלבנון בשנת 1996. יחד עם זאת, ההבנות החדשות לא ייחתמו באופן רשמי על ידי הצדדים אלא יוצגו על ידי המדינות המתווכות.

במסגרת ההסכם חיזבאללה ירחיק את אנשיו למרחק של 8-10 ק"מ מהגבול עם ישראל, ולא מצפון לנהר הליטני כפי שדורשת בהחלטה 1701 וכפי שדורשים בישראל. יחד עם זאת, לאורך הגבול עם ישראל הם 10-12 אלף חיילי צבא לבנון.

מנגד, ישראל תתחייב להסיג חלק מהכוחות שהיא מרכזת בגבול עם לבנון - ותתבקש אף להפסיק טיסות של מטוסי קרב ישראליים במרחב האווירי של לבנון.

מלחמת חרבות ברזל חמאס חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד