י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
לקח אחריות

קצין באמ"ן ביקש לסיים את תפקידו בשל הכשל ב-7 באוקטובר

רב סרן בחטיבת המחקר המשרת בתפקיד הקשור להערכת המודיעין שהובילה למחדל המודיעיני, הודיע כי הוא רוצה לסיים את תפקידו. זו ההתפטרות הראשונה בצה"ל מאז 7 באוקטובר

קצין באמ"ן ביקש לסיים את תפקידו בשל הכשל ב-7 באוקטובר
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש 90

קצין בדרגת רב סרן בחטיבת המחקר של אגף המודיעין הודיע אתמול למפקדיו: "אני לוקח אחריות על חלקי במחדל 7 באוקטובר ומבקש לסיים את תפקידי". כך חשף היום הפרשן הצבאי ב'כאן חדשות' רועי שרון.

על פי הדיווח, הקצין משרת בתפקיד הקשור להערכת המודיעין שהובילה למחדל המודיעיני של 7 באוקטובר. בהודעה ששלח למפקדיו בזירה הפלסטינית כתב הקצין שמאז תחילת המלחמה הבין שעליו לסיים את תפקידו וכי הוא המתין שהלחימה תדעך, וכעת אחרי ארבעה חודשים הוא חש שהגיעה העת לקחת אחריות ולהתפטר מהתפקיד.

רועי שרון מציין כי זו ההתפטרות הראשונה בצה"ל מאז 7 באוקטובר, צעד חריג שדורש אומץ, ומעיד כמובן על הלך הרוח באגף המודיעין בעקבות הכשל המודיעיני. רק חשוב להדגיש שהמחדל הזה הרבה יותר עמוק מתפקוד של קצין בדרגת רב סרן, אלא קשור למפקדים רבים בדרגות גבוהות יותר באמ"ן ובמערכים אחרים בצבא.

תגובת דובר צה"ל: "הקצין פנה למפקדיו לפני מספר שבועות וביקש לסיים את תפקידו בנסיבות אישיות. הקצין סיים את תפקידו בימים האחרונים ויצא לתקופת חופשה ללא תשלום, בסיומה יבחן את המשך עתידו בצה"ל".

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד