כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
כל העדכונים

התחממות בצפון > חיזבאללה: תקפנו את הבסיס הצבאי במירון

הגזרה הצפונית מתחממת: רכב ובו מספר פעילי חיזבאללה הותקף באזור נבטיה בדרום לבנון. לפי הדיווחים, בתקיפה חוסל מפקד בכיר | חיזבאללה טען כעבור שעות כי ביצע שיגורים לעבר בסיס יב"א בהר מירון | סמוך ל-23:00 שוגרו עשרות רקטות לעבר הגליל העליון | כל העדכונים

התחממות בצפון > חיזבאללה: תקפנו את הבסיס הצבאי במירון
תקיפת בסיס הר מירון צילום: חיזבאללה

כלי תקשורת ערביים דיווחו אחר הצהריים כי מפקד צבאי בכיר בחיזבאללה, עבאס א-דבס, חוסל בתקיפה של מל"ט ישראלי באזור העיר נבטיה שבדרום לבנון. פעיל נוסף חוסל בתקיפה. לפי הערכות, מדובר בתגובה לירי שבוצע הבוקר לעבר קרית שמונה, וגרם לפציעתם של מספר לוחמי צה"ל.

בתגובה שיגר חמאס עשרות רקטות בשתי פעימות אחת בסביבות השעה 20:00 והשנייה בסביבות השעה 23:00 לעבר הגליל העליון. 

עדכונים שוטפים:

23:58 - איחוד האמירויות הודיעה כי בימים הקרובים יגיע לחופי אל-עריש בית חולים צף שיהווה צעד משלים לבית חולים השדה שהאמירותים הקימו ברפיח בדרום רצועת עזה.

23:45 - חיזבאללה מקבל אחריות לירי של עשרות רקטות (קטיושה) לעבר בסיס עין זיתים בצפון. בהודעה נאמר שמדובר בתגובה על התקיפות האחרונות של ישראל בכפרים בלבנון ובייחוד התקיפה בא-נבטיה.

23:23 - מועצת מרום גליל: לאחר בדיקות וסריקות שביצעו כיתות הכוננות, קב"ט המועצה עדכן כי לא היו נפילות בתוך יישובי מרום הגליל ואין נפגעים. הנחיות פיקוד העורף הרגילות באזורנו.

23:11 - דיווח באל-ג'זירה: 30 רקטות שוגרו מלבנון לעבר הגליל העליון.

22:58 - התראה נשמעה בגליל העליון: באזור תעשייה רמת דלתון, כרם בן זמרה, דלתון, קדיתא.

21:32 - תקלת ביטחון מידע חמורה בצבא: דובר צה"ל פרסם בשוגג תמונה של טיל צה"לי מסווג, שהגיע לידי חמאס ונמצא בשימוש על ידי יחידות מסווגות וכלי טייס. כך דווח ב'כאן'.

21:26 - ארבעה טילים שנפלו הערב במרום הגליל על הר מירון לא פגעו באיש, בציון הרשב"י התפללו באותה עת אלפי אנשים ללא מרחב מוגן. ראש המועצה עמית סופר אומר ל'כאן': "זה מצב בלתי נתפס, מצד אחד לא מונעים מאנשים להגיע להר מירון ומצד שני לא מספקים מיגון. אנחנו והמשטרה חשים חוסר אונים גדול".

21:03 - דובר המל"ל האמריקני ג'ון קירבי מצהיר: "כל פעילות צבאית ישראלית במצב הנוכחי ברפיח, ומספר האזרחים שנמצאים באזור, תהיה אסון וארה"ב לא תתמוך בה".

20:40 - ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס כעת את הקבינט לניהול המלחמה, בקריה בתל אביב. לאחריו, תחל ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני.

20:25 - חיזבאללה טוען: תקפנו את בסיס מירון בתגובה לחיסול בנבטיה.

20:06 - מועצה אזורית מרום הגליל: זוהו ארבע נפילות בשטחי מועצה אזורית מרום הגליל. לא דווח על נזק או נפגעים.

20:00 - דיווח הערב ב'כאן 11' כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר ניתק קשר מהנהגת חמאס מזה שבועות - ולא מעורב בתשובה על עסקת החטופים. היום הגיעה משלחת של חמאס לקהיר לקדם את המו״מ, בראשות סגנו של סינוואר, חליל אל-חיה >> לדיווח המורחב

19:42 - משפחות החטופים חוסמות את רחוב מנחם בגין מול הקריה בתל אביב. על הגשר שמעליו נתלה שלט: "עסקה או גזר דין מוות!".

19:40 - אזעקות נשמעו בדוב"ב ובצבעון שגליל העליון.

19:10 - מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה, בין המטרות שהותקפו, אמצעי לחימה שהיו בתוך משאית, תשתית טרור ומבנה צבאי של הארגון במרחבים אל–חיאם, נבטיה וכפר חמם שבדרום לבנון. זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל, צה"ל תקף בירי ארטילרי את מקורות הירי.

19:00 - בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, מדובר צה"ל נמסר כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל.

18:28 - קבינט המלחמה מתכנס בשעה זו לדיון.

17:43 - דיווח ברשת NBC: בישראל דנו באפשרות לאפשר למנהיג חמאס יחיא סינוואר לצאת מעזה לחו"ל, בתנאי שכל החטופים ישוחררו וחמאס יוחלף בממשלה חדשה.

17:25 - דיווחים ערביים: מפקד בחיזבאללה, עבאס א-דבס, חוסל בתקיפת הרכב בדרום לבנון.

17:10 -  שר הביטחון הציג ביחידת האמש"ט של אגף המודיעין מעטפות כסף שנשלחו מאיראן ליחיא סינוואר: "מהחומרים שתפסנו בעזה אנו מבינים כי סינוואר דואג קודם כל לעצמו. החמאס נלחם, אזרחי עזה סובלים, וסינוואר חוגג עם משפחתו בזכות הכסף האיראני - הדבר הזה הסתיים, סינוואר הפך למחבל נמלט".

17:00 - הלוחמים שיצאו מעזה נערכים למלחמה בצפון | תיעוד

16:52 - לאחר הדיווחים על חיסול בלבנון: אזעקה על חדירת כלי טיס בגליל. דווח כי שני כטב"מים יורטו.

16:45 - דיווח בלבנון: תקיפה ישראלית באזור נבטיה בדרום לבנון, רכב הותקף על ידי מל"ט.

16:06 - אזעקות באצבע הגליל.

15:19 - אזעקות בקו העימות: זרעית, ערב אל עראמשה, שומרה.

15:06 - צה"ל תקף בירי ארטילרי את מקור הירי ממנו זוהה השיגור לעבר מרחב קריית שמונה מוקדם יותר היום. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים כפר כילא וטיר חרפא שבדרום לבנון.

14:35 - פגיעה ישירה של נ"ט בבית במטולה.

13:26 - אזעקה בנחל עוז.

13:09 - אחרי 3 ימים של שקט: 3 רקטות שוגרו מעזה לשדרות. 2 יורטו ואחת בשטח פתוח. אין נפגעים בגוף.

לעדכונים קודמים 

מלחמת חרבות ברזל חמאס צה"ל לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד