כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
התבטא נגד המלחמה

נפסל המועמד היחיד שהתנגד לולדימיר פוטין

ועדת הבחירות המרכזית ברוסיה הודיעה לבוריס נדז'דין שמועמדותו לנשיאות רוסיה לא תאושר מאחר והיא מצאה "אי-סדרים" ברשימת החותמים על תמיכה בנשיאותו. נדז'דין היה המועמד היחיד שהתבטא נגד פוטין

נפסל המועמד היחיד שהתנגד לולדימיר פוטין
הקרמלין צילום: unsplash

הפוליטיקאי הרוסי בוריס נדז'דין שמתנגד בפומבי למלחמה הרוסית נגד אוקראינה ונחשב ליחיד שהעז למתוח ביקורת על הקרמלין והתנהלותו - לא יוכל לרוץ לנשיאות רוסיה על אף שגייס את סך החתימות הדרוש.

ועדת הבחירות המרכזית פסלה את מועמדותו בשל "ליקויים" שנמצאו בחתימות שנדז'דין אסף ממאות אלפי אזרחים רוסים כדי לאפשר את התמודדותו. נדז'דין הודיע כי יערער על ההחלטה לבית המשפט העליון.

לפני כשבועיים הודיע חבר הפרלמנט הרוסי הוותיק בוריס נדז'דין כי הגיע לרף החתימות הדרוש כדי להתמודד בבחירות לנשיאות רוסיה.

רבים העלו תהיות סביב העובדה כי נדז'דין מתח ביקורת רבה על המלחמה נגד אוקראינה, ועל ניהולה בידי פוטין. אחת הטעונות שעלו הוא כי לפוטין יש אינטרס בריצתו והיא משרתת את הקרמלין, ולכן גורלו של נדז'דין אינו דומה לשאר מתנגדי פוטין - שנענשים, נשלחים לתקופה ארוכה בכלא ומורחקים מהבחירות. נדז'דין הכחיש שקיים הסכם חשאי כלשהו בינו לבין השלטונות.

בריאיון לסוכנות הידיעות AFP אמר נדז'דין כי המלחמה נגד אוקראינה היא "סיוט", והבטיח לסיים אותה אם ייבחר. בעבר אמר כי "על מנת להחזיר את המצב לקדמותו כדי שאנשים יוכלו לחיות חיים נורמאליים יש להחליף את ההנהגה הפוליטית הרוסית".

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד