י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לשדר עוצמה מול החמאס

אלפים קוראים לניצחון בירושלים: "עכשיו מכריעים לא מתקפלים"

איציק בונצל אביו של סמ"ר עמית בונצל, שנפל בקרבות במרכז הרצועה בהפגנה בירושלים: "לא מנהלים מו"מ עם אויבים, אויבים מנצחים". משתתפי העצרת קוראים לממשלה להפסיק להתקפל, ובמקום זאת לשדר עוצמה מול החמאס

אלפים קוראים לניצחון בירושלים: "עכשיו מכריעים לא מתקפלים"
אלפים בעצרת הניצחון צילום: רואים את הקולות

עצרת ניצחון מתקיימת הערב (חמישי) מול קריית הממשלה בירושלים. איציק בונצל אביו של סמ"ר עמית בונצל, שנפל בקרבות במרכז הרצועה בהפגנה בירושלים נאם בעצרת. "אם היו מאפשרים לי לקיים שיחה של כמה דקות עם בני עמית, הייתי מבקש ממנו ללכת למשימה הזו גם במחיר חייו של עמית. איציק בונצל הסביר: "עמית הוא חייל בצבא ההגנה לישראל, ותפקידו להשיב את החטופים הייתי אומר לו בני אל תהסס, תהרוג כמה שיותר מחבלים אל תהסס, תעשה כל מה שתוכל כדי להשיב את החטופים. עמית לצערנו לא ישוב יותר אבל החיילים שלו עדין נלחמים ואני רוצה להגיד תמשיכו להלחם ותביאו את הניצחון אנחנו מתפללים לשלומכם. אויבנו צריכים לדעת שצבא ההגנה לישראל הוא צבא מנצח ולא מגמגם. תנו לצה"ל לנצח, ניצחון".

את העצרת מארגנים 'מאהל המילואימניקים', ארגון שקם על ידי לוחמי מילואים ששוחררו אחרי שירות מילואים ארוך בגבול הצפון וברצועת עזה מה-7.10. במהלך שירותם הלוחמים חוו תסכול רב מהוויתורים על ההישגים הצבאים שצה"ל השיג בכיבוש צפון הרצועה ויצאו בתחושה שהתפיסה הביטחונית של ישראל לא השתנתה, ואנו חוזרים לאסטרטגיית הסבבים שתביא את מתקפת החמאס הבאה בקרוב.

משתתפי העצרת קוראים לממשלה להפסיק להתקפל, ובמקום זאת לשדר עוצמה מול החמאס, לדברי המילואימניקים "כל גילויי חולשה יביא עלינו עוד מוות ועוד חטיפות, מות חברינו לא יהיה לשווא", ובנוסף קוראים להכרעת האויב, הכרעה הכוללת לקיחת שטח משמעותי מהאויב. בין השותפים לקיום העצרת חברו ארגונים ותנועות כמו לובי 1701 מהצפון, אימהות הלוחמים, פורום תקווה, החזית האזרחית ופורום עוטף ישראל של תושבי עוטף עזה.

הרב בני קלמנזון ששכל את בנו אלחנן בעת שחילץ 100 מתושבי בארי בעצרת הניצחון: "גילינו רבותיי שרצח יהודים יכול להיות לגיטימי. אם מדינת ישראל לא תביס את הרוע, רצח ילדים ונשים יהיה העיסוק הכי משתלם בשוק העיסוק העזתי, רצח של הרבה אנשים, זה רווחי. כל אחד מהילדים שנמצאים כאן יהיה מטרה קלה וזמינה ורווחית ומשתלמת לחטיפה. בלי ביטחון כל ילד יגדל עם חרדה".

על העסקה לשחרור השבויים. "החטופים יקרים ללב כולנו, כולנו מתפללים לחזרתם. הדרך היחידה לחילוצם היא להמחיש לרוצחי עזה שכדאי להם מאד להחזיר את אחינו. אומר בכנות, יכול להיות דרך אחרת, אפשר להפסיד את המלחמה, רק אין ביכולת שלי להסביר לדורות הבאים למה וויתרתם על המדינה שלנו. גלעד שליט היה אחלה בחור וילד של כולנו ולכן שחררנו אותו תמורת עשרות רוצחים, התרגשתי כשהוא חזר אבל זו הייתה תחושת אושר קצרה מאד. המשוחררים חזרו לעשות את מה שהם יודעים, לרצוח ולפגוע בעשרות. גיסי מיקי (מרק) היה מי שנרצחי ממשוחררי גלעד שליט. אנחנו לא רוצים להגיד שוב פעם אמרנו לכם באירוע של 150 אלף חללים. סכלתי את הבן שלי ואין לי כוח לעוד אלפי קורבנות אם ניכנע".

בין הנואמים בהפגנה הייתה גם מירית הופמן, חברת ארגון 'אמהות הלוחמים' שבנה לוחם בחטיבת הצנחנים אשר לחם עזה.

בנאומה קראה הופמן ללוחמים להמשיך את הלחימה עד הניצחון: "אני, אמא גאה לחייל צנחנים שנלחם בעזה, עומדת כאן בשם אלפי אימהות מארגון אימהות הלוחמים – אימהות מכל רחבי הארץ, מכל גווני החברה הישראלית, מכל המגזרים ומכל המפלגות. המשותף לכולן הוא שכולנו מודות על כך שזכינו לקחת חלק כאימהות ללוחמים במלחמה מהצודקות במלחמות ישראל. אנחנו גאות בצה"ל, גאות בחיילנו, גאות בעם ישראל המדהים, אנחנו חזקות ואיתנות. כולנו עומדות מאחורי בנינו ובנותינו הלוחמים, ואומרות – תמשיכו לרמוס את האויב, אל תעצרו".

"כאימהות, אנחנו עוברות תקופה לא קלה, של מתח, של דאגות, ושל חששות. ולמרות זאת, באנו לפה לומר – תמשיכו, תמשיכו, תמשיכו – אל תעצרו באמצע, אל תעצרו עד הניצחון. תמשיכו לכתוש אותם בשביל אחינו החטופים שישוחררו במהרה, תמשיכו להכות בהם בשביל אחינו תושבי הדרום שיחזרו לבתיהם במהרה, אל תעצרו כי אין לנו ברירה. המלחמה הזו נכפתה עלינו- אנחנו עם שאוהב את ארצו, את אדמתו, את בניו ואת בנותיו – אל תעצרו, עד שנשיג את כל מטרות המלחמה, אל תעצרו עד הניצחון".

הופמן פנתה בנאומה אל חברי קבינט המלחמה וביקשה כי לא יסכנו את חיי הלוחמים למען שיקולים שאינם מבצעיים: "כאמהות חשוב לנו לומר - חיי חיילנו קודמים לחיי אוכלוסיית האויב, במלחמה רק השיקול המבצעי קובע. לא שום שיקול אחר, לא שיקולים הומניטריים, לא שיקולים של לחץ בינלאומי, ולא שיקולי דעת קהל. כשמדובר בחיי חיילנו – לא נקבל שום שיקול זר, חוץ מהשיקול המבצעי. אנחנו קוראות מהבמה זאת לקבינט, לממשלה, ולראשי צה"ל – הילחמו תוך שמירה מרבית על חיי חיילנו, הילחמו עד הניצחון, אל תסכנו את חיי חיילנו אלא רק כשהשיקול המבצעי מחייב זאת, איפה שיש ספק – אין ספק. אנחנו בארגון אימהות הלוחמים נמשיך לפעול למען הניצחון ולמען שמירה על חיי חיילנו. פגשנו בשבועות האחרונים עשרות שרים וחברי כנסת – ואמרנו להם בצורה ברורה, אנחנו הגב שלכם – תמשיכו לפעול עד הניצחון".

ארגון אמהות הלוחמים הוקם בשנת 2014 במהלך מבצע צוק איתן ושב לפעילות עם תחילת מלחמת חרבות ברזל. הארגון מונה אלפי אמהות ללוחמים ולוחמות וקורא להמשיך את הלחימה בעזה עד לחיסול ארגוני הטרור תוך שמירה על חיי חיילי צה"ל תחת הכותרת "חיי חיילינו קודמים לחיי אוכלוסיית האויב".

ירושלים חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד