כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אחרי המחאות

דרישה להפסיק את השימוש ב'בואש' בשכונות מגורים: "התעללות בתושבים"

ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים פנה למפכ"ל ולמפקד מחוז ירושלים בהתראה לפני נקיטה בהליכים, בדרישה שיורו על איסור גורף לעשות כל שימוש בבואש בסביבת מגורים צפופה • צחי ברים: "השימוש בבואש השבוע - התעללות באלפי עוברי אורח חפים מפשע ועשרות אלפי תושבים ששכונת מגוריהם הפכה לבלתי ראויה למגורי בני אנוש"

דרישה להפסיק את השימוש ב'בואש' בשכונות מגורים: "התעללות בתושבים"
התזת בואש במחאת חרדים בירושלים צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים, צחי ברים, שיגר באמצעות עורכי הדין יאיר נהוראי ואיתן להמן, מכתב למפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, ולמפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי, בו הוא דורש שיוטל איסור גורף לעשות כל שימוש במכת"ז לצורך התזת "בואש" בסביבת מגורים צפופה, אחרת יעתור לבג"ץ. זאת, על רקע המחאות שנערכו השבוע בבירה נגד נתיחת גופת הנער מבית שמש, במהלכן נעשה שימוש ב"בואש" מה שגרם לסבל רב לתושבים.

במכתב כותבים עורכי דינו של ברים כי "בשם מרשנו, הרינו לפנות אליכם בדרישה כי תורו לאסור באיסור גורף כל שימוש ב'בואש' ככלי נשק לפיזור הפגנות באיזורי מגוריה של הקהילה. במהלך השבוע האחרון עשתה המשטרה שתחת פיקודך שימוש בכלי הנשק המכונה 'בואש' שנורה באמצעות מכת"ז, כדי לפזר את ההפגנות בצומת רחובות יחזקאל ושמואל הנביא ובסביבה, וכן בצומת בר אילן".

צחי ברים. צילום: דוד ארזני.

"סביבה זו מתאפיינת בכך שהיא צפופת אוכלוסין באופן מיוחד – נשים, תינוקות, ילדים, זקנים, וגברים מתגוררים בה זה לצד זה. ואכן, בעקבות ירי הבואש הגיעו לידי מרשי תלונות רבות של תושבי המקום על גירויים בעור, תחושת בחילה, רצון להקיא, אדמומיות בעיניים, והכל עטוף בעטיפת סירחון ששררה על הרחובות כל אותה הלילה, ואף בהמשך היום, עד עצם היום הזה".

"לא למותר לציין, כי מדובר בענישה קולקטיבית פסולה, תוך חריגה קיצונית מהנהלים עליהם הצהרתם בפני בית המשפט העליון, וכן באכיפה בררנית ידועה, ביחס למקרים אחרים, שאינם קשורים לציבור החרדי. מדובר בפגיעה בלתי מידתית ובלתי סבירה בזכויות האדם הבסיסיות של תושבי השכונה, וכי בהתנהלותה זו, משטרת ישראל לא רק שאיננה מקיימת את חובתה להגן על האזרח, אלא שהיא פוגעת בו באופן ישיר ועקיף, וגורמת לו לנזק וסבל רב, ובכלל זה פגיעה באיכות חייו בבית פנימה".

"לפיכך", מסתיים המכתב, "ועל מנת למנוע התנהלות פסולה כזו בעתיד, הינכם נדרשים להורות ללא דיחוי, בפומבי ובפני פקודיכם, על איסור גורף לעשות כל שימוש במכתזית לצורך התזת הבואש בסביבת מגורים צפופה שכזו, וספציפית באיזור הרחובות יחזקאל שמואל הנביא והסביבה. זאת, אלא אם קיים סיכון של ממש לשוטרים, וגם אז, רק בצורה ממוקדת. הדבר לא קויים, גרם וגורם נזקים קשים, ואין לקבל התנהלות פסולה זו", לשון המכתב.

ראש רשימת אגודת ישראל בירושלים, צחי ברים מסר: "עשרות אלפי תושבים חווים מזה יומיים סבל בלתי נסבל בעקבות גחמה של מפקד בשטח שהחליט כי בכדי לפנות ציר תנועה כל הכלים כשרים, כולל התעללות באלפי עוברי אורח חפים מפשע ועשרות אלפי תושבים ששכונת מגוריהם הפכה לבלתי ראוי למגורי בני אנוש".

"איני נכנס לנושא ההפגנה, אופן התנהלות המפגינים או השוטרים בשטח, מהטעם הפשוט שזה לא רלוונטי גם עבור אלו שאני מייצג. לא ניתן לתופעה של שימוש ב'בואש' להפוך שוב למקובלת בירושלים, אחרי שהופסקה במשך תקופה ארוכה בעת שצד פוליטי אחר היה יקיר המערכת. החרדים לא יהיו עוד אזרחים סוג ב' בירושלים", דברי ברים.

ירושלים משטרת ישראל משטרה הפגנת חרדים הפגנות חרדים בואש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד