כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מחזה מבעית

תלמידים באוסטריה ערכו "הוצאה להורג" של יהודים

תלמידים אוסטרים דימו הוצאה להורג בסגנון נאצי של יהודים בבית ספר. האירוע דווח למשטרה. התלמידים האוסטרים פרסמו תיעודים של הרציחות המדומות בטיקטוק ובאינסטגרם

תלמידים באוסטריה ערכו "הוצאה להורג" של יהודים
משטרה בוינה צילום: משטרת אוסטריה

קבוצה של תלמידים צעירים באוסטריה ערכה הוצאה להורג מדומה של יהודים בסגנון נאצי, ואף פרסמה את הצילומים המבעיתים בפלטפורמות מדיה חברתית פופולריות כמו טיק טוק ואינסטגרם.

התקרית התרחשה בבית ספר באזור קרינתיה באוסטריה. התלמידים, בני 14 עד 17 דימו אסירים יהודים נאלצים לכרוע ברך בכיתה, כשראשיהם מורכנים בכניעה.

שתי בנות קיבלו את תפקידי ועדת ההוצאה לפועל, והעצימו עוד יותר את המחזה המבעית על ידי ביצוע הצדעות של היטלר.

על פי הדיווחים באוסטריה, אחד התלמידים צילם את כל הסצנה, ופרסם בחשבון הטיקטוק והאינסטגרם של אחד המשתתפים. העמודים עוטרו גם בסמלים נאציים. לפי משטרת קרינתיה, התלמידים הם בני 14 עד 17. הסרטון המקורי נצפה על ידי שוטרים. לאחר הפרסום הסרטונים נחסמו מיד לצפיה.

על פי הדיווחים, כמה חברים לכיתה היו מזועזעים ממעשיהם של חבריהם והודיעו מיד להנהלת בית הספר. כתוצאה מכך נתפסו התיעודים המפלילים והוסרו מפלטפורמות המדיה החברתית, והחשבונות נחסמו.

למרות חומרת המצב, המנהלת לא השעתה את התלמידים המעורבים. במקום זאת, רשויות בית הספר טוענות כי הן מטפלות בעניין באופן פנימי.

עם זאת פרטי האחראים עברו למשטרה על ידי אנשים שראו את החומר ברשת. התיעודים היו עם שיר ברקע המכיל את שורות המילים הבאות: " וזה אשמת הזרים, חסרה לי סבלנות אליהם. כל מי שיש לו את הצבע הזה צריך להיהרג מיד". המשרד לביטחון המדינה ולמלחמה בקיצוניות פתח בחקירה.

אנטישמיות נאצים אוסטריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד