י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"כלכלת ישראל איתנה"

בפעם הראשונה: סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה את דירוג האשראי

חברת מודי'ס החליטה להוריד בפעם הראשונה אי פעם, את דירוג האשראי של מדינת ישראל לרמה של A2 (מרמה של A1) עם תחזית שלילית • ראש הממשלה פרסם הודעה חריגה בשבת: "כלכלת ישראל איתנה. הורדת הדירוג אינה קשורה לכלכלה, היא נובעת כולה מכך שאנחנו במלחמה"

בפעם הראשונה: סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה את דירוג האשראי
נתניהו וסמוטריץ במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברת דירוג האשראי הבין-לאומית מודי'ס (Moody's) הודיעה אמש (שישי) כי החליטה להוריד את דירוג האשראי של מדינת ישראל - לראשונה בהיסטוריה.

החברה הורידה את הדירוג של ישראל מרמה של A1 לרמה של A2, עם תחזית שלילית. החשש בישראל הוא שחברות הדירוג הנוספות – פיץ' ו-S&P – ילכו בעקבותיה ויורידו גם הם את דירוג האשראי.

ראש הממשלה נתניהו הגיב באופן חריג בעיצומה בשבת על הורדת הדירוג ואמר: "כלכלת ישראל איתנה. הורדת הדירוג אינה קשורה לכלכלה, היא נובעת כולה מכך שאנחנו במלחמה. הדירוג יעלה חזרה ברגע שננצח במלחמה - ואנחנו ננצח".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בתגובה להחלטה: "הכלכלה הישראלית חזקה בכל המדדים. ביכולתה לתמוך את כלל מאמצי המלחמה, בחזית ובעורף, עד הניצחון שיושג בעזרת השם ובגבורת הלוחמים, ולחזור למסלול צמיחה מואץ".

בהודעת מודי'ס נכתב: "השלכותיו הרוחביות של העימות הנוכחי עם החמאס, הן במהלכו והן לאחר סיומו, מעלים באופן מהותי את הסיכונים הפוליטיים במדינת ישראל, מחלישים את הרשות המחוקקת והמבצעת ופוגעים בחוסנה הפיסקלי של המדינה בעתיד הנראה לעין.

בעוד שהלחימה בעזה יכולה לרדת בעצימותה ואף להיעצר, אין כרגע הסכם לסיומו של העימות או הסכם על תכניות ארוכת טווח לשיקום וחיזוק ביטחונה של מדינת ישראל. סביבת הביטחון הירודה מרמזת על עלייה בסיכונים החברתיים וכן מאותתת על חולשתם של הרשות המחוקקת והמבצעת למול ההערכות הקודמות של החברה".

עוד נכתב: "מציינים לטובה את ההחלטה להעלות את המע"מ בשנה הבאה, ואת ההחלטה לפסול את עילת הסבירות. מציינים לרעה את האפשרות לפתיחת חזית בצפון, ואת חוסר היציבות הפוליטית שצפוי להימשך".

מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד