י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
סיכום חדשות השבת

חיסול בעומק לבנון; מטחים לעבר יישובי הצפון

חברת דירוג האשראי מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ישראל | גורמים מצרים הזהירו את ישראל כי פעולה ברפיח תוביל להשהיית השלום עם ישראל | מטח חריג מלבנון של לפחות 40 רקטות שכוון לעבר בסיס בצפון רמת הגולן | סיכום חדשות השבת

חיסול בעומק לבנון; מטחים לעבר יישובי הצפון
לוחמי צה"ל באימון בצפון צילום: דובר צה"ל

חברת דירוג האשראי מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ישראל ברמה אחת ל-A2 עם תחזית שלילית, המבטאת הערכה שהדירוג עלול לשוב ולרדת בקרוב. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "הורדת הדירוג אינה קשורה לכלכלה, היא נובעת כולה מכך שאנו במלחמה".

דיווח בוול סטריט ג'ורנל: גורמים מצרים הזהירו את ישראל כי פעולה ברפיח תוביל להשהיית השלום עם ישראל. עוד הזהירו הגורמים ואמרו וכי למערך ההגנה בגבול התווספו גדרות, מלצמות, מגדלי שמירה וחיישנים.

במהלך השבת חוסלו באמצעות כטב"ם שלושה פעילי חמאס וחיזבאללה מצפון לצידון, במרחק של כ-41 ק"מ ממטולה. לפי הדיווחים הערביים, התקיפה כוונה נגד באסל סאלח, שאחראי על גיוס והפעלת פעילי חמאס - ואשר מצבו כעת לא ברור.

שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן אמר במסיבת עיתונאים בביירות, לאחר שנועד עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כי "האזור מתקדם לעבר יציבות, ביטחון ופתרון פוליטי, בניגוד למה שנתניהו רוצה". עוד הוסיף כי "ישראל לא יכולה לדמיין את כוחו של חיזבאללה, אנו מודעים ליכולות. כל צעד שבו תנקוט ישראל בלבנון יקרב את יומו האחרון של נתניהו".

כוחות צה"ל ממשיכים בלחימה עצימה במערב חאן יונס ובצפון ומרכז הרצועה, מחסלים מחבלים רבים, מאתרים אמצעי לחימה ותוקפים תשתיות טרור. בפעילות במערב חאן יונס ממשיכה עוצבת הקומנדו לפשוט על יעדי טרור, ולוחמי מגלן איתרו אמצעי לחימה רבים, בהם רובים מסוג קלצ'ניקוב, עשרות רימונים ומחסניות, טילי RPG, וסטים ומטענים.

ג'ון פיינר, מעוזריו הבכירים של הנשיא ביידן, הוקלט אומר כי ממשל ביידן עשה "צעדים שגויים בתגובתנו למלחמה בעזה". עוד נשמע אומר: "לא יודע אם הממשלה בישראל תהיה מוכנה לנקוט צעדים משמעותיים עבור הפלסטינים בשאלת שתי המדינות".

במהלך השבת נרשם מטח חריג מלבנון של לפחות 40 רקטות שכוון לעבר בסיס בצפון רמת הגולן. לאחר עשרות הרקטות לצפון, צה"ל תקף את המשגר ממנו הן שוגרו בדרום לבנון. כיפת ברזל יירטה את מרבית הרקטות

דיווח: בדיון שהתקיים בקבינט המלחמה, דנו ראש הממשלה והשרים בתשובה הישראלית שתוגש למתווכות לאחר התשובה של חמאס. בדיון התגבש קונצנזוס שעמדת חמאס מגוחכת ואין טעם להגיע לשיחות כל עוד היא נותרת כפי שהיא.

לפי דיווחים פלסטינים רכב ששייך למשטרת רפיח הותקף בשכונת ברזיל ברפיח. באירוע נהרגו שניים. יחד עם זאת בוצעה תקיפה לעבר בית בעיר ובה נהרגו שלושה בני אדם.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם: "ישנו מידע על חיסול שני אנשים שאינם בעלי אזרחות סורית בתקיפה שכוונה לעבר מבנה מגורים ממערב לדמשק".

דיווח ב"חדשות 13": ראש ה-CIA יגיע בימים הקרובים למזרח התיכון לקדם עסקת חטופים. בכירים ישראלים אומרים: "אם חמאס לא ירכך את עמדתו, ישראל לא תשלח נציגות לשיחות בקהיר".

חיזבאללה בנימין נתניהו חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד