א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
חזרה להבנות פריז

עסקת החטופים: זו התשובה הישראלית לתנאי ארגון הטרור

בישראל דורשים להסיר מהמו"מ על עסקת חטופים את כל התנאים של חמאס שאינם קשורים למלחמה ולחזור ל"הבנות פסגת פריז". עוד מתעקשים בישראל על "מפתחות שחרור הומניטריים" - ודחיית שחרור האסירים הכבדים לשלב מאוחר יותר. כל הפרטים

עסקת החטופים: זו התשובה הישראלית לתנאי ארגון הטרור
ישיבת קבינט ניהול המלחמה צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

בדיון קבינט המלחמה שהתקיים ביום חמישי בשבוע שעבר, דנו ראש הממשלה, השרים החברים בפורום המצומצם וגורמי המקצוע, בתשובה הישראלית שתוגש למתווכות לאור התשובה של חמאס.

על פי דיווח בחדשות 12, יש קונצנזוס שתשובת חמאס היא מגוחכת ואין טעם להצטרף לשיחות למצרים כל עוד אין צמצום של הפערים בתשובה של חמאס. מנגד, אם יהיה צמצום כזה, לא מן הנמנע שישראל תיכנס לחדר. 

במהלך הדיון, אחרי שראש המוסד והאלוף במילואים ניצן אלון עברו עם חברי הקבינט על מסמך התשובה של חמאס, התגבשה ההחלטה לנסח תשובה ישראלית על הכתב, שאלו הם העקרונות שלה: חזרה למסגרת של "הבנות פריז" (כלומר, להוציא מהמסמך את כל הדרישות של חמאס שאינן קשורות לנושא, אלו שנוגעות להר הבית או למצב האסירים בבתי הכלא בישראל).

התעקשות ישראלית על "מפתחות שחרור" הומניטריים בשלב הראשון. דחיית השחרור של האסירים הכבדים לשלבים הבאים של העסקה (במילים אחרות: כשיגיע השלב שבו מחזירים חיילים יהיה אפשר לדבר על אסירים שהם רבי מרצחים).

בחלק האחרון של הדיון, מתגלע סוג של ויכוח בתוך הקבינט, כשהשרים גנץ ואיזנקוט מבקשים להעלות את הדברים אל הכתב ולשלוח למתווכות את התשובה מהר ככל האפשר, אבל אז ראש הממשלה נתניהו אומר את הדברים הבאים: "לפני שנמסור את העמדה הרשמית שלנו כתובה - אני רוצה להעביר את זה שוב דרך הקבינט הגדול".

 

מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד