כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
שיתוף פעולה עם רשת שובו

רבני בתי המדרש של 'כנסת ישראל' התכנסו בראשות ראש הישיבה

בכינוס השנתי לרבני בתי המדרש של 'כנסת ישראל' ברחבי ארה"ק, נאם ראש הישיבה הגר"ח פיינשטיין ואמר: "אתם מקיימים את רצונו יתברך כי לא ידח ממנו נדח". צפו בתיעוד

רבני בתי המדרש של 'כנסת ישראל' התכנסו בראשות ראש הישיבה
כינוס רבני כנסת ישראל צילום: באדיבות המצלם

במוצ"ש פרשת יתרו התקבצו יחד לכינוס השנתי מאות מרבני בתי המדרש של "כנסת ישראל" מכל רחבי ארה"ק במסגרת שיתוף הפעולה של רשת "שובו" עם מוסדות "כנסת ישראל" ללימודי חברותות בין רבניה לתלמידי רשת שובו.

כמסורת השנים מוצאי שבת פרשת יתרו-קבלת התורה, מתקיים הכינוס השנתי לחיזוק מפעל בתי המדרש לתלמידי רשת שובו ובני משפחותיהם, שחברו יחד עם בתי המדרש של כנסת ישראל ברחבי ארה"ק.

המעמד הגדול נפתח בדברי מנכ"ל מוסדות כנסת ישראל הרב יעקב דינר, שאמר בדבריו כי אין לתאר את הרגשת הלב, לראות את הס"ד המלווה למפעל הגדול, וציין את הייחודיות של בתי המדרש שרבניהם הם אברכים המופלגים בתורה ויראה, ומכוח זה זוכים להשפיע, הרב דינר ציין כי שיתוף הפעולה עם רשת שובו מביא בס"ד לפירות מבורכים, וזאת תחת הנהלת הרשת בראשותו של המנכ"ל הרב חיים מיכאל גוטרמן.

מנכ"ל רשת שובו הרב חיים מיכאל גוטרמן שיתף את רבני בתי המדרש בימי הקמת שובו ע"י הגר"א פאם זצ"ל כשרבים פקפקו בהיתכנות הקמת המפעל הגדול, והנה רואים את חזון המייסד מתגשם, הרב גוטרמן אף העלה את זכרו של נשיא הרשת בארה"ק המשגיח הצדיק הגר"ח וואלקין זצ"ל, והודה לבנו הגרש"ד וואלקין העומד לימין הרשת בכל עז.

ראש בתי המדרש הגר"י קניג נשא דברים מרגשים במעמד ופתח כי השבוע קראנו את מעמד קבלת התורה, והזכיר כי התורה התקבלה כאיש אחד בלב אחד לכלל נשמות ישראל, וזהו תפקידנו לתת ולהנגיש עבורם את מה ששייך להם, כי התורה שייכת לכלל עם ישראל, בסיום דבריו הקדיש את המעמד לעילוי נשמת האשה החשובה מרת חגית וקסלר בתו של ר"י היכל יצחק הגר"י לנדא שנסתלקה בפתע פתאום.

בהתרגשות עצומה קבלו רבני בתי המדרש את פני ראש הישיבה הגר"ח פיינשטיין, ובדממת הוד נשמע משא המעמד שקרא בדבריו כי אתם הרבנים שותפים עם השם יתברך, שותפים עם רצונו חבל ידח ממנו נידח, אין לתאר גודל הזכות במפעלים העצומים של רשת שובו וכנסת ישראל, הרי אלו נפשות שנגנבו, כמו שקראנו בפרשה "לא תגנוב" ובגניבת בנפשות מדובר, ואתם הרי זוכים לעסוק בהחזרת הנפשות, ואין הזכות עומדת רק במה שחיבור של הנפש ההיא, אלא לדורי דורות הכל נשקף לזכות האברכים המופלגים החוסים תחת הארגונים הנפלאים שובו וכנסת ישראל, ראש הישיבה סיים בברכה מיוחדת לכל הפועלים, העושים והמסייעים כי יזכו בעזה"י לראות פירות בעולמם ובוודאי לברכה ושפע הן בזה והן בבא.

בסיום דברי ראש הישיבה העלה הגרש"ד וואלקין בפני ראש הישיבה כמה מן השאלות כבדות המשקל שעלו בבתי המדרש בתקופה האחרונה, כשראש הישיבה מכריע לכל אחת מהשאלות.

בסיום המעמד התקיים מערך פאנל רכזי עולם הקירוב עם הרבנים הגאונים הרב טוביה לוינשטיין רכז לב לאחים, רכז קרן הסעות הרב יעקב מויאל, הרב שלמה הלפרין רכז רישום ארצי ברשת שובו, ורכז מרכז ארגון ערכים הרב אהרון נעים, הפאנל המרתק נוהל בטוב טעם ע"י הרכז הארצי של כנסת ישראל רבי חיים ברונר.

בתחושת רוממות הסתיימה הכינוס השנתי להגדיל תורה ולהאדירה.

 

הרב חיים פיינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד