א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הנדוס לאחור

תיעוד: טיל איראני שהועתק מישראל נורה לעבר טנק

חיזבאללה פרסם אתמול תיעוד בו נראה טיל פוגע בטנק מרכבה סימן 4 במוצב סמוך ללבנון. הטיל לא הצליח לחדור את הטנק, בגלל התנהלות נכונה של הלוחמים בבסיס, לא היו נפגעים באירוע. זה לא עוד טיל נ"ט של חיזבאללה, זה שכפול מדוייק של ה"ספייק" הישראלי, שעבר הנדוס לאחור ע"י איראן בצורה די מדוייקת

תיעוד: טיל איראני שהועתק מישראל נורה לעבר טנק
רגע שיגור הטיל צילום: צילום מסך

חיזבאללה פרסם אתמול (שישי) תיעוד של טיל נ"ט איראני "אלמאז" פוגע בטנק מרכבה סימן 4 צה"לי בזמן שחנה בחניון לרכבים קרביים משוריינים מחוץ למוצב ישראלי - סמוך לגבול לבנון. הטיל המדובר חדש יחסית והעתק מדויק של טיל "הספייק" הישראלי של חברת רפאל שהגיע לידי האיראנים מחיזבאללה, ככל הנראה בזמן מלחמת לבנון השנייה, כך דיווח איתי בלומנטל בכאן 11.

בתיעוד נראה הטיל כשהוא עושה את דרכו לעבר המוצב הצה"לי בגובה רב באוויר ואת הטנק שהפך למטרה, כך ניתן להעריך, פעילי חיזבאללה בחרו תוך כדי מעופו של הטיל בזמן אמת, בשעה ששדה הראייה נפתח. על אף הפגיעה המדויקת הטיל לא חדר את הטנק, גרם לו נזק חיצוני קל בלבד ולאור התנהלות נכונה של הלוחמים, לא היו נפגעים באירוע. בשבועיים האחרונים, חיזבאללה עשה שימוש באותו הטיל נגד מוצבים ובסיסים ישראלים על הגבול, ופרסם תיעודים מאותן התקיפות.

על פי הפרסומים באיראן, הטיל מגיע לטווח של שמונה קילומטרים, ויכול לשמש גם בהתקן על כלי טייס וכטיל נ"ט קרקעי - בדומה לטיל "הגיל" הישראלי. הטיל הוא מדור 3.5 בעל יכולת "שגר ושכח" - כלומר הטיל יודע להגיע למטרה בצורה עצמאית לאחר הזנת מטרה. לטיל גם יכולת "שגר, צפה ועדכן", כלומר יכולת של המפעיל לצפות במטרה בזמן אמת לאחר השיגור ולאחר מכן לבחור מטרה בזמן אמת.

 

 

מלחמת חרבות ברזל איראן חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד