כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ההקלטות נחשפו

עוזרו הבכיר של ביידן: "אין לי אמון בממשלת ישראל"

סגן היועץ לביטחון לאומי הביע את אכזבתו מהיחס של הממשל האמריקני לפלסטינים, ודיבר על "צעדים שגויים" שעשה הממשל האמריקני ביחסו למלחמה בישראל

עוזרו הבכיר של ביידן: "אין לי אמון בממשלת ישראל"
בנימין נתניהו וג'ו ביידן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ה"ניו יורק טיימס", חשף הקלטה של סגן היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ונתן פיינר, בה הביע חרטה על "צעדים שגויים" שעשה הממשל האמריקני במלחמה.

הדברים נאמרו בפגישה עם מנהיגים פוליטיים אמריקנים-מוסלמים. עוד אמר היועץ: "אנחנו מודעים היטב לכך שעשינו כמה צעדים שגויים בתגובה למשבר הזה, מאז 7 באוקטובר. השארנו רושם מזיק מאוד לגבי כמה הנשיא, הממשל והמדינה מעריכים את חייהם של הפלסטינים. וזה התחיל, למען האמת, בשלב די מוקדם במלחמה".

פיינר הסביר כיצד מנסה ממשל ביידן להביא להפסקת המלחמה בעזה, והתייחס כחלק מכך למאמצים לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה - אותה הגדיר "צעד קריטי לקראת הקמת מדינה פלסטינית".

"נצטרך לעשות דברים למען סעודיה שיהיו מאוד לא-פופולריים במדינה הזו ובקונגרס שלנו. האם ישראל תהיה מוכנה לעשות את הדבר הקשה שיידרש ממנה, שהוא צעדים משמעותיים עבור הפלסטינים בכל הנוגע לפתרון שתי המדינות? אני לא יודע אם התשובה לכך חיובית. אין לי אמון בממשלת ישראל הנוכחית הזו", אמר.

פיינר דיברת על בכירים ישראלים שהשוו לדבריו את תושבי עזה לבעלי חיים, ואמר כי בממשל ביידן "רצו להתמקד בפתרון הבעיה ולא לעסוק ברטוריקה". על הודעה שהוציא ביידן בה התייחס לחטופים אך לא להרוגים הפלסטינים אחרי 100 ימי לחימה, אמר: "בהצהרה לא הייתה התייחסות כלשהי לאובדן חיי פלסטינים ב-100 הימים הראשונים של המלחמה. אין לזה שום תירוץ. זה לא היה צריך לקרות. אני מאמין שזה לא יקרה שוב. אנחנו יודעים שנגרם נזק רב".

בנימין נתניהו ג'ו ביידן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד