א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
סוף עגום

בצה"ל מודים: החטוף יוסי שרעבי נהרג ככה"נ מתקיפה ישראלית בעזה

תחקיר מותו של החטוף יוסי שרעבי הי"ד הוצג למשפחתו. מהתחקיר עולה כי יוסי נהרג ככל הנראה מקריסת מבנה הסמוך לבניין שהותקף בידי צה"ל. בצבא אומרים: לא ניתן לשלול כי נפגע ונרצח בידי חמאס. עוד עולה מהתחקיר כי איתי סבירסקי הי"ד נרצח בידי שוביו

בצה"ל מודים: החטוף יוסי שרעבי נהרג ככה"נ מתקיפה ישראלית בעזה
יוסי שרעבי הי"ד כפי שצולם ע"י חמאס בשבי צילום: ארגון חמאס

צה"ל מעריך בסבירות גבוהה שהחטוף יוסי שרעבי הי"ד נהרג כתוצאה מתקיפה של צה"ל, כך פרסם צה"ל בסמוך לכניסת שבת. במסגרת התחקיר שהוצג למשפחה, צה"ל תקף מבנה סמוך למקום שבו שהה שרעבי, מבלי לדעת שהוא נמצא בסמוך. באותו המבנה הוחזקו גם החטופים נועה ארגמני ואיתי סבירסקי הי"ד. לפי המודיעין הקיים בידי צה"ל, סבירסקי נרצח בידי שוביו כמה ימים לאחר מכן.

לפי ההערכה בצה"ל, שרעבי נהרג כתוצאה מהתקיפה אך לא ניתן לשלול כי נפגע ונרצח בידי חמאס. יוסי שרעבי, בן 53 במותו, נחטף מביתו בבארי ב-7.10. גם אחיו אלי נחטף מבארי והוא נותר בשבי.

בצה"ל מסרו כי מטרת התקיפה שבה בסבירות גבוהה נפגע שרעבי הייתה מבנה, שלפי התרעה מודיעינית הייתה כוונה להוציא ממנו התקפה לעבר כוחות צה"ל. מהתחקיר עלה כי הפללת המטרה ותקיפתה עמדו בהליך הנדרש, במידת הערכיות ובנהלי האישור התקינים - וצה"ל לא היה מודע לכך שהחטופים נמצאים במקום סמוך.

בצה"ל הבהירו כי בעקבות התחקיר הופקו לקחים לגבי תהליכי אישור התקיפות והשיח הנדרש בין הגורמים הרלוונטיים לאישור התקיפה. התובנות והלקחים העולים מהתחקיר הועברו לכלל המפקדים וגורמי התקיפה בפיקוד ובאוגדות.

בחדשות 12 דווח כי נירה, אשתו של יוסי שרעבי, סיפרה בעבר על נסיבות החטיפה: "היינו בממ"ד ולדירה נכנסו שלושה מחבלים, הם דיברו בערבית. הבנות התחבאו מתחת לשמיכה ויוסי שמר על דלת הממ"ד. אחרי עשר שניות נפתחה הדלת והם פרצו פנימה בנשקים שלופים. הבת הקטנה שלי הייתה בטופ. מחבל הוריד חולצה מאיזה חבל כביסה ודרש ממנה להתלבש. כשהגענו לכביש המחבלים הושיבו אותנו יחד, היינו עשרה אנשים, כמה משפחות".

עוד אמרה: "הם צעקו ליוסי בעלי ולאופיר להיכנס לרכב שהיה במקום. הם עלו על הרכב ונסעו", הוסיפה. יוסי הניח אחריו את נירה והבנות יובל, אופיר ואורן. אופיר אנגל השתחרר בעסקת חטופים ב-29.11.23. גיסתו של יוסי ליאן ואחייניותיו יהל (13) ונויה (16) נרצחו. אלי אחיו נותר חטוף.

 

חמאס חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד