ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
דאגה בישראל

ארה"ב נערכת להטיל סנקציות על חיילי צה"ל שפועלים באיו"ש

לפי דוח פנימי של משרד החוץ, בממשל ביידן נערכים להטיל סנקציות על חיילי צה"ל שפועלים באיו"ש - לאחר טענות שהוגשו נגד יחידות צה"ל. הפרקליטות הצבאית תצטרך להגיש לממשל האמריקני תשובות תוך פחות מחודשיים

ארה"ב נערכת להטיל סנקציות על חיילי צה"ל שפועלים באיו"ש
כוחות צה"ל ביו"ש צילום: דו"צ

דוח פנימי של משרד החוץ העלה כי הממשל האמריקני נערך להטלת סנקציות על חיילי צה"ל שפועלים באיו"ש - זאת אחרי שורת טענות שהוגשו נגד יחידות צה"ל באזור, כך דווח ב"כאן 11".

במסמך של משרד החוץ הזהירו כי אם הפרקליטות הצבאית לא תגיש לממשל האמריקני תשובות תוך פחות מחודשיים יוגשו סנקציות גם נגד חיילים, ואף נגד מפקדים.

לפני שבוע דווח כי ממשל ביידן הגיש לישראל לבדיקה מקרים בהם לטענתו כוחות צה"ל ביו"ש חומשו בנשק אמריקני ופעלו בניגוד ל"חוק ליהי", לפיו ארה"ב תספק תמיכה צבאית רק ליחידות שעומדות בסטנדרטים האמריקנים לשמירה על זכויות אדם.

החשש בישראל הוא כי אם היא לא תצליח להפריך את הטענות בארה"ב, כוחות צה"ליים המשרתים ביו"ש לא יוכלו לקבל סיוע ביטחוני אמריקני. לישראל יש פחות מחודשיים להגיש את התגובה לארה"ב.

גורמי המקצוע הזהירו כי "קיים פוטנציאל גדול להסתבכות של ליחידות צה"ל באיו"ש". משרד החוץ מסר כי "המשרד משתף פעולה לאורך השנים עם בקשות מהממשל האמריקני בהקשרי חוק ליהי". עם זאת, גורם מדיני אמר כי "לא מוכרת אזהרה קונקרטית".

מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד