א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מדינת טרור

איראן מגייסת שיעים בריטים לרגל אחר יהודים ומתנגדי משטר

נחשף: איראן מגייסת מוסלמים בריטים לרגל אחר יהודים ומתנגדי משטר כדי לאסוף מידע שעשוי לשמש לביצוע התקפות על אדמת בריטניה

איראן מגייסת שיעים בריטים לרגל אחר יהודים ומתנגדי משטר
משטרת לונדון מחוץ למשרדי הערוץ צילום: Iran international

איראן מגייסת מוסלמים-שיעים בריטים כדי לרגל אחר יהודים ומתנגדי משטר בבריטניה. מגייסים מחיל משמרות המהפכה פונים לשיעים אזרחי בריטניה בזמן שאלו מבקרים באתרים דתיים באיראן ובעיראק.

האיראנים מבקשים מהם כשהם חוזרים לבריטניה לאסוף מידע על יהודים בריטים בולטים או יעדים כמו בתי כנסת. כך מסרו בכירים ישראלים ובריטים ל'דיילי מייל'.

בנוסף, מתבקשים המוסלמים הבריטים לרגל אחר מתנגדי משטר איראניים בבריטניה, אותם מאשימים האיראנים בתדלוק ההפגנות נגד המשטר באיראן.

אמש אמר גורם רשמי ישראלי לעיתון, כי מאז הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר, ישראל נתנה מספר אזהרות גבוה מהרגיל לבריטניה, והתריעה על התקפות אפשריות של איראנים או שלוחיהם.

מקור אמר לעיתון: "אנחנו לא יודעים את היקף הסוכנים האיראנים באירופה ובבריטניה, אבל כל מה שצריך זה שאחד יחמוק דרך הרשת".

בנוסף הבריטים הוזהרו כי כמה איראנים שבאים ללמוד באוניברסיטאות בריטיות כסטודנטים בינלאומיים במלגות מדינה הם גם מרגלים.

קסרה ערבי, מארגון חשיבה המאוחד נגד איראן גרעינית, אמרה ל'דיילי מייל' כי מגייסי משמרות המהפכה לא התמקדו באיראנים בריטים, שהם בדרך כלל חילונים ומתנגדים למשטר האייתוללות. אלא בשיעים בריטיים שמקורם בפקיסטן, עיראק ולבנון והגיעו לעיר הקדושה לשיעים כרבלא, שמושכת אליה כ-20 מיליון עולי רגל בשנה.

כזכור משטר האייתוללות תקף את ערוץ הטלוויזיה איראן אינטרנשיונל - ערוץ בשפה הפרסית שבסיסו במערב לונדון, והאשים את הערוץ בקריאה להפגנות באיראן במיוחד לאחר מותה של מחסה אמיני בספטמבר 2022 שנהרגה על ידי משטרת המוסר באיראן.

אמיני הותקפה באלימות על ידי משטרת המוסר במדינה על כך שלא לבשה את מטפחת הראש שלה כהלכה, ומתה מאוחר יותר בבית החולים, מה שעורר הפגנות ברחבי העולם.

 

מלחמת חרבות ברזל איראן בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד