י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
נתניהו בראיון

נתניהו לקראת הכניסה לרפיח: "הניצחון בהישג יד"

בראיון לתקשורת האמריקאית טען כי ישראל תספק "מעבר בטוח" לאזרחים ברפיח שיעזבו את האזור לקראת כניסה ישראלית לעיר: "אנחנו הולכים לעשות את זה תוך מתן מעבר בטוח לאוכלוסייה האזרחית כדי שיוכלו לעזוב"

נתניהו לקראת הכניסה לרפיח: "הניצחון בהישג יד"
פעילות לוחמי אוגדה 98 בחאן יונס צילום: דובר צה"ל

בזמן שישראל מתכוננת לצאת לתקיפה קרקעית בעיר רפיח שבדרום רצועת עזה, אמר ראש ממשלת ישראל נתניהו לרשת ABC כי "הניצחון נמצא בהישג יד".

"אנחנו הולכים לעשות את זה. אנחנו הולכים לתפוס את גדודי הטרור הנותרים של חמאס ברפיח, שהוא המעוז האחרון (של חמאס) אנחנו הולכים לעשות את זה", אמר נתניהו בראיון לג'ונתן קארל.

רשת ABC ציינה כי "יותר מארבעה חודשים מאז פלשו מחבלי חמאס לישראל ב-7 באוקטובר, נראה שרפיח הוא היעד הבא של הצבא הישראלי בעוד הפצצות נמשכות על רצועת עזה".

נתניהו אמר ביום שישי האחרון שהוא הנחה את הצבא לתכנן את פינוי מאות אלפי בני אדם מרפיח לקראת הפלישה הקרקעית הזו. ארה"ב אמרה שהיא לא תתמוך בישראל אם ישראל לא תשקול את "ההשפעה הפוטנציאלית על 1.4 מיליון האנשים באזור זה".

"זה אני מסכים עם האמריקאים", אמר נתניהו בראיון. "אנחנו הולכים לעשות את זה תוך מתן מעבר בטוח לאוכלוסייה האזרחית כדי שיוכלו לעזוב". כשנשאל לאן הפלסטינים אמורים ללכת משם, אמר נתניהו כי "מגבשים תוכנית מפורטת".

"לא מקלים ראש בעניין הזה", אמר, זה חלק מהמאמץ המלחמתי שלנו לחלץ אזרחים מפגיעה. זה חלק מהמאמץ של חמאס לוודא שהם נפגעים".

בהמשך, נתניהו דחה את הקריאות לישראל שלא להיכנס לרפיח. "אלה שאומרים שבשום פנים ואופן אסור לנו להיכנס לרפיח בעצם אומרים לנו להפסיד במלחמה, להשאיר את חמאס שם", אמר.

נתניהו לא מסר פרטים או ציר זמן על פלישה קרקעית ברפיח, המחוז הדרומי ביותר של עזה, הגובל במצרים.

רפיח מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד