י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
"עשרות מונים מזה של החמאס"

"אגודת הצדקה" שאחראית על הפעילות הפיננסית של החיזבאללה

אלקרצ' אל־חסן שהוקם בשנות ה-80 בעקב משבר כלכלי בלבנון, משמש כ"בנק חיזבאללה בלתי־חוקי הפועל מחוץ למערכת הפיננסית של לבנון". בין המפקידים את כספם באגודה: המנהיג העליון של איראן וראש היחידה הפיננסית של חיזבאללה

"אגודת הצדקה" שאחראית על הפעילות הפיננסית של החיזבאללה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pexels

לפני כארבע שנים טילטלה קבוצת האקרים את לבנון כאשר חשפה 400 אלף חשבונות המשויכים ל"אלקרצ' אל־חסן" המזדהה כאגודת צדקה שהוקמה בשנות השמונים בעקבות המשבר הכלכלי בלבנון. ההאקרים פירסמו סרטון בו חשפו: "אלקרצ' אל־חסן איננה עמותת צדקה, אלא בנק חיזבאללה בלתי־חוקי הפועל מחוץ למערכת הפיננסית של לבנון".

ב"גלובס" דווח כי ההאקרים חשפו בין היתר כי בין המפקידים בבנק המדובר נמצא מפקד כוח רדואן ויסאם א־טוויל, ראש היחידה הפיננסית של חיזבאללה איברהים עלי דאהר, והמנהיג העליון של איראן עלי חמינאי.

מנכ"ל האגודה עאדל מנצור, אמר לאחר מתקפת הסייברים, כי "זו התקפה שאנחנו מתייחסים אליה כאל בגידה, תקיפה מודיעינית. מעריך שמדובר בארגון מודיעין זר".

עוזי שעיה, מומחה ללוחמה פיננסית, אמר ל"גלובס" כי "הבנק מאחסן בתוכו את כל הפעילות הפיננסית של החיזבאללה. בין ניהול חשבונות של פעילי הארגון, פעילות עסקית ופעילות של ארגוני הצדקה". עוד הוסיף: "כמו שחיזבאללה הוא מדינה בתוך מדינה בלבנון, כך גם המערכת הפיננסית שלו".

שעיה הוסיף: "בבנק מוחזקים מטילי זהב ותכשיטים שאנשים נתנו בתור ערבויות להלוואות שהם לקחו. העיסוק בבנק חושף את התשתית הפיננסית של החיזבאללה, ואת היכולת של הארגון הזה ושל האיראנים לחמוק מכל נושא הסנקציות... המערך הפיננסי של חיזבאללה גדול עשרות מונים מזה של החמאס. הוא פרוס בכל רחבי העולם, נהנה מגיבוי מדינתי של מדינת לבנון ומממנת אחת גדולה שזו איראן. אבל הוא גם פיתח לעצמו יכולת מימון עצמאית, שניזונה בעיקר ממערך אגודות צדקה, חברות עסקיות, מערך פלילי - כולם מזינים אותו כלכלית".

לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד