ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בעולם מזהירים

שר החוץ של בריטניה: מודאגים מאוד מפעולה צבאית ברפיח

שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון התייחס לאפשרות שישראל תפעל ברפיח ואמר כי הוא "מודאג מאוד בנוגע לאפשרות של תקיפה צבאית ברפיח - שבה מסתתרת יותר ממחצית מאוכלוסיית הרצועה"

שר החוץ של בריטניה: מודאגים מאוד מפעולה צבאית ברפיח
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון התייחס להוראת ראש הממשלה נתניהו להיערך לפעילות ברפיח בדרום רצועת עזה, וכתב כי הוא "מודאג מאוד בנוגע לאפשרות של תקיפה צבאית ברפיח - שבה מסתתרת יותר ממחצית מאוכלוסיית הרצועה".

קמרון הוסיף כי "העדיפות חייבת להיות הפסקה מיידית בלחימה כדי להכניס סיוע ולהוציא משם את החטופים, ואז להתקדם לעבר הפסקת אש קבועה". שרת החוץ ההולנדית הזהירה גם היא ממבצע ברפיח ואמר כי "אין לכך הצדקה".

בריאיון לתקשורת האמריקאית טען ראש הממשלה נתניהן כי ישראל תספק "מעבר בטוח" לאזרחים ברפיח שיעזבו את האזור לקראת כניסה ישראלית לעיר: "אנחנו הולכים לעשות את זה תוך מתן מעבר בטוח לאוכלוסייה האזרחית כדי שיוכלו לעזוב".

על פי האו"ם יותר מ-1.3 מיליון בני אדם נמצאים ברפיח, רובם עקורים מאזורים אחרים של עזה. ביום שישי אמרו ל-CNN תושבי רפיח ואנשים שנעקרו ממקומות אחרים בעזה כי הם חוששים ואין להם לאן ללכת אם ישראל תיכנס לעיר בדרום רצועת עזה הממוקמת קרוב לגבול המצרי.

מלחמת חרבות ברזל רפיח בריטניה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד