י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בחמאס מאיימים:

בחמאס מאיימים: מתקפה ברפיח תביא לפיצוץ המו"מ

את הדברים אמר מקור בחמאס לערוץ אל-אקצא של חמאס | אמש דווח כי ישראל עדיין לא החליטה לאן תפנה את האוכלוסייה שנמצאת ברפיח ומונה מעל מיליון איש

בחמאס מאיימים: מתקפה ברפיח תביא לפיצוץ המו"מ
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

מקור בחמאס אומר הבוקר (ראשון) לערוץ אל-אקצא של חמאס כי "תקיפה של הצבא על רפיח משמעה פיצוץ שיחות המשא ומתן אודות עסקה". עוד אמר המקור כי "נתניהו מנסה לברוח מביצוע העסקה על ידי טבח המוני ואסון הומניטרי חדש ברפיח, מה שנתניהו והצבא לא הצליחו להשיג במהלך יותר מארבעה חודשים לא יצליחו להשיג, כמה זמן שתימשך המלחמה".

אמש דווח כי ישראל עדיין לא החליטה לאן תפנה את האוכלוסייה, אבל יש שתי אפשרויות על הפרק - צפון הרצועה (נדרשת החלטה מדינית לאפשר חזרת אזרחים לשם) או חאן יונס, לאחר שצה"ל ישלים את הפעולה העצימה שם. השכנה מדרום, מצרים, מעדיפה את האופציה הראשונה. אם אכן האוכלוסייה תפונה צפונה "אז הפעולה הישראלית תהיה בעבור מצרים הסלמה שאפשר להכיל או לבלוע. המטרות אותן צה"ל מקווה להשיג בפעילות ברפיח ניתן למצוא את חילוץ החטופים, חיסול מפקדים בחמאס ושמדת מנהרות הברחה למצרים.

דובר משרד החוץ בקהיר אמר במהלך סוף השבוע על כוונת ישראל להיכנס לרפיח כי "המצב לא יכול לשאת הסלמה נוספת, המצב ההומניטרי קטסטרופלי ברצועה והמשך הפגיעה באזורים הומים באנשים ייצור מציאות שתהפוך אותה למקום שאי אפשר לחיות בו ותרחיש הגירוש יהפוך לריאלי. לכן מצרים מתנגדת למדיניות הזאת ולא תאפשר שהיא תתבצע".

 

רפיח חמאס מלחמת חרבות ברזל מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד