כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"צריך לא למצמץ"

צבי יחזקאלי אופטימי: "מתכוננים לשלב מאוד חשוב"

צבי יחזקאלי ('חדשות 13') על הלחימה בשטחי רצועת עזה: "סוגרים על סינוואר, זה לא ברור?" • הוסיף: "מתכוננים לשלב מאוד חשוב וצריך לא למצמץ" • על הפלסטינים בעזה: "אני מרגיש שמשהו נשבר שם ברמת הרוח, הם הבינו שישראל רצינית"

צבי יחזקאלי אופטימי: "מתכוננים לשלב מאוד חשוב"
צבי יחזקאלי צילום: מתוך ערוץ 13

בכל יום שעובר על רקע המשך הפעילות הקרקעית בשטחי רצועת עזה והחשש מפתיחת חזית גם צפון, נדמה שעסקת החטופים הולכת ומתרחקת. ראש הדסק לענייני ערבים צבי יחזקאלי ('חדשות 13') הביא פרטים נוספים על הלחימה בשיחה עם ינון מגל ובן כספית ברדיו 103.

"נשאר רפיח. אתה סוגר על סינוואר. מה, זה לא ברור? אתה רואה את היעדרותו, אתה רואה לאט לאט את השבירה של התושבים", הסביר יחזקאלי והוסיף: "אתמול שמעתי תושבים אומרים 'רק שהמצרים יפתחו לנו'. מתכוננים לשלב מאוד מאוד חשוב, וצריך לא למצמץ. אני רואה את כל ההודעות מהאירופאים, 'רפיח, תיזהרו'. הם לא רוצים שננצח. מצרים לא רוצה שתנצח, קטאר לא רוצה שתנצח וספק אם ארה"ב רוצה שתנצח".

מצרים לא רוצה שנכתוש את חמאס?

"בחדרי חדרים ודאי, אבל הם לא רוצים את התוצאות של זה אצלם. בלב, חוץ מקטאר, כולם יודעים שחמאס זה דבר רע, אבל בעמדות המדיניות שלהן, הן סוגרות עליך. מצרים זה פרדוקס עצום. הם מכירים את הסכנה של האחים המוסלמים, אבל בגלל שזו סוגיה פלסטינית, הם איכשהו תומכים בהם. למה סיסי לא פותח את הגבול? כי יש לו עדיין גם סוג של אינטרס שאתה תשבור את הראש. אתם מבינים את ההבדל? הם שונאים את חמאס אבל לא שונאים אותו מספיק שהם יעשו איתך יד אחת כדי להרוג אותו ביחד".

עוד טען: "אני חושב שישראל הייתה צריכה להפציץ את פילדלפי בתחילת המלחמה ולשלוט שם. כל הזמן אומרים 'הפחד מהמצרים', 'הפחד מהעולם'. אל תשכחו שבשבועות הראשונים של המלחמה - לא ספרת את העולם, יכולת לעשות הרבה דברים. אני חושב שהייתי עושה את זה".

"מרגיש שמשהו נשבר שם ברמת הרוח"

בהמשך סיפר יחזקאלי על הלך הרוח בקרב הפלסטינים: "בשבוע האחרון קרה משהו. אני מרגיש שמשהו נשבר שם ברמת הרוח, הם הבינו שישראל רצינית. אני חושב שהם בשלב ההפנמה שכנראה חמאס זה כבר ארגון שיצטרך להיות מנוהל מבחוץ, ומאוד מצפים לראות מה ישראל תעשה, איך היא תסיים את האירוע הזה. הם מבינים שחמאס זה כבר נחלת העבר בחלקים מסוימים בעזה. זה שיחיא סינוואר מנותק קשר, הידיעה הזו מסתובבת מאוד חזק וכנ"ל כל הציטוטים על המתקפה ברפיח - הם מבינים שזה השלב האחרון בדרך לסיוט שלהם וכך זה נראה, ככה הם מרגישים".

לקראת סיום השיחה הביע את דעתו בנוגע לסוגיית חיזבאללה: "חיזבאללה אומר 'לא' לכל המתווכים ויודע שאתה מוגבל שם באופציה הצבאית שלך. אני חושב שחיזבאללה זה עניין לא פתור מבחינתנו. מה שגילינו במהלך המלחמה הזאת זה מצד אחד את היכולת שלהם לפגוע לנו בבסיסים. מצד שני, הם חשופים ופגיעים. לישראל, לדעתי, לא יהיה מוצא מלעשות מבצע. אני קורא לזה מלחמה, השאלה אם היא תהיה מוגבלת לליטני או שתגיע עד לביירות. אתה תצטרך להזיז אותם בכוח מהגבול כדי להחזיר את תושביך. זה עניין של זמן".

עריכה: אמיתי דואק

צבי יחזקאלי יחיא סינוואר עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד