כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בסיוע מעצמה זרה?

קצין באמ"ן: חשש שלחמאס היה ריגול נגדי עמוק בתוך צה"ל

חשש כבד שצה"ל היה חשוף לריגול נגדי עמוק של חמאס לפני המלחמה. קצין באמ"ן אמר "למחבלי הנוח'בה היה מידע על אתרים רגישים ביותר של צה"ל, כזה שגם בתוך הצבא נשמר בסודי סודות"

קצין באמ"ן: חשש שלחמאס היה ריגול נגדי עמוק בתוך צה"ל
רכב עם מחבלי חמאס צילום: Atia Mohammed/Flash90

קצין ותיק באמ"ן, המגויס מאז פרוץ המלחמה, אמר על רקע הגילויים המודיעיניים האחרונים כי יש חשש כבד שצה"ל היה חשוף לריגול נגדי עמוק של חמאס לפני המלחמה. "ועדת החקירה תהיה חייבת לשאול מניין היה להם כל כך הרבה מידע פנימי על הנעשה בבסיסים הסודיים ביותר של צה"ל", כך דיווח אריאל כהנא ב'ישראל היום'.

הקצין הוותיק אמר ל'ישראל היום, כי "למחבלי הנוח'בה היה מידע על אתרים רגישים ביותר של צה"ל, כזה שגם בתוך הצבא נשמר בסודי סודות. חייבים לברר המידע הזה הגיע אליהם. מדובר בפרטים שמפקדים בצה"ל לא מספרים עליו גם לחברים שלהם".

הוא הסביר כי המשמעות היא כי "מחדל מודיעיני כפול של שב"כ, שאחראי על שני התחומים. שב"כ צריך היה לאסוף מידע על תכניות חמאס וידוע שכשל בכך. אבל שב"כ אחראי גם על מניעת ריגול נגדי, שמשמעותו לא לאפשר לאויב לאסוף מידע מתוך ישראל. אנו יודעים כעת שחמאס ידע עלינו המון, ברמה שהיא מעבר לאיסוף מידע מרחפנים ותצפיות. כלומר יש מקום לחשוד ברצינות שהיה ריגול נגדי רחב, שעדיין איננו יודעים כיצד נעשה. זה נושא שאסור לטייח אותו ויהיה חייב להיחקר אחרי המלחמה".

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד