י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא פחות מ-88

מרבים בשמחה? סיפורם הכואב של החתנים היתומים

קול ששון וקול שמחה, בהתרגשות רבה נכנסים לא פחות מ-88 יתומים ויתומות תחת חופתם בימים אלו • פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א תרם עשרה שקלים לכל יתום, וקרא לציבור לנהוג בדומה: "נאמן הוא אבינו שבשמים שישלם שכר רב למי שמרחם על בניו, וכל המוסיף בנתינתו יוסיפו לו ברכה משמים"

מרבים בשמחה? סיפורם הכואב של החתנים היתומים
הגר"מ שטרנבוך צילום: קופת העיר

אי אפשר לתאר במילים את ההתרגשות האדירה באופפת חתן וכלה בעת שהם מתקרבים ליום חופתם, הרגשות מציפים אותם, והם הופכים משותקים מרוב התרגשות בלתי נתפסת.

על אחת כמה וכמה כשמדובר ביתומים ויתומות, בהם כאלו שמיום עומדם על דעתם, גדלו בצלו של הורה אחד, אמא אלמנה, אבא אלמן, לא זכו לטעום טעמה של משפחה שלמה שיש בה גם אב וגם אם.

לתרומה ל88 היתומים הנישאים באדר א' הקליקו כאן>>>

עכשיו הם מתחתנים, מקימים בית בישראל, בית שבו יש שני בני זוג שמחים ומאושרים, ובהמשך בסייעתא דשמיא גם ילדים בלי עין הרע.

אבל על השמחה האדירה הזאת מעיב הקושי הכלכלי. לכולם קשה היום לחתן ילדים, לאף אחד זה לא קל, אבל כשמדובר ביתומים הקושי כפול ומכופל. אין להם הורים שיכולים לקחת על עצמם את העול, והעול הכבד נופל על כתפי החתנים והכלות, שהנם צעירים מכדי לקבל על עצמם כזה עול שגם אנשים מבוגרים ובעלי ניסיון חיים עשיר מתקשים לעמוד בו.

לאחר שהתברר כי בחודש אדר א' מתחתנים לא פחות מ-88 יתומים ויתומות, שמצבם הכלכלי נבדק ונמצא כי הם זקוקים לעזרה דחופה, הודיע מרן פוסק הדור, מרא דארעא דישראל הגר"מ שטרנבוך שליט"א שהוא רוצה לתרום להם תרומה שיש בה ממש. ואכן, ראשי 'קופת העיר' הגיעו לבית מרן שליט"א, שפתח את המגבית המיוחדת לטובת היתומים הנישאים בחודש אדר א', בתרומה שהרים מכספו, על סך של 880 שקלים – עשרה שקלים לכל אחד מהיתומים המתחתנים בחודש זה.

מרן שליט"א הוסיף קריאה לציבור כולו לנקוט בצעד דומה, לתרום עשרה שקלים לכל יתום, ומי שיכול להוסיף על כך כהנה והנה תבוא עליו ברכה כפולה ומכופלת.

"חודש אדר א' הוא זמן רחמים ורצון ומסוגל לתשועה גדולה", כתב מרן בברכתו החתומה בכתב ידו. "וכדאי וזכות המצווה הגדולה להשיא יתומים ויתומות לעורר רחמי שמים, על כל הנותנים שיזכו לראות ישועת ה', ונאמן הוא אבינו שבשמים שישלם שכר רב למי שמרחם על בניו - וכל המוסיף בנתינתו יוסיפו לו ברכה מן השמים!

"והנני מבקש מכל אחד להצטרף! ונאמן הוא אבינו שבשמים לתת לכל אחד שכרו בשלימות!!!".

אלו הדברים אשר כתב מרן שליט"א לכל ישראל, וכל מילה נוספת, מיותרת!

לתרומה ל88 היתומים הנישאים באדר א' הקליקו כאן>>>

 

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד