כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בישיבת מעקב שקיימה הוועדה

בשורה משמחת: אלו העצמאים שיזכו לפיצוי ולסיוע מלא

משרתי המילואים העצמאים ובני ובנות זוגם שלהם יש עסק עצמאי יזכו לפיצוי וסיוע מלא – כך דווח היום בישיבת מעקב שקיימה ועדת הכלכלה | היו"ר ביטן קרא לסיים את הטיפול בנושא תוך 10 ימים ולתעדף את הטיפול בבעלי העסקים שלא קיבלו עדיין שום סיוע

בשורה משמחת: אלו העצמאים שיזכו לפיצוי ולסיוע מלא
מזומן צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, המשיכה היום (ראשון) את הדיון שעסק בהתמודדות עסקים קטנים של משרתי ומשרתות המילואים. היו"ר ביטן הזכיר כי מדובר בדיון המשך ואמר כי דווח לו שהבעיה נפתרה, כך שהמשרתים במילואים ובני ובנות זוגם שהם עצמאים יקבלו פיצוי מלא. הוא הוסיף כי עד דצמבר רשות המסים תעניק את הפיצוי, ומינואר דרך משרד הביטחון. הוא הוסיף כי ביקש שתהייה גם ועדת חריגים, שתטפל במקרים שבהם אנשים נופלים בין הכיסאות.

נציג אגף התקציבים באוצר, גל ברנס, ציין כי הדבר עוד לא נסגר סופית, אך זה הכיוון. הוא הוסיף כי מי שיש לו פער ולא קיבל פיצוי מספק יכול לפנות לקרן הסיוע למשרתי המילואים. על רקע העובדה כי הדבר לא נסגר באופן סופי, ביקש היו"ר ביטן ישיבת מעקב נוספת בזמן הקרוב. ח"כ אלעזר שטרן ביקש לדעת האם יש מגבלה כספית למתווה. ברנס השיב כי המסלול בחישוב לפי מחזורים נותן מענה מלא, ומי שלא נפתרה כל הבעיה שלו יכול לפנות לקרן.

חבר הוועד המנהל של העמותה למען משרתי המילואים, אופיר טל, אמר כי לקרן הסיוע יש תקנות שמגביל את המקרים החריגים לסיוע של עד 40 אלף שקלים. הוא הוסיף, כי המטרה היא שהכסף יגיע לעצמאים וצריך לשנות את תקנון הקרן, כך שתיתן מענה למחקרים חריגים וגם לבני ובנות הזוג של המשרתים. ברנס התייחס לכך ואמר כי המתווה הקיים נותן מענה מלא ל-90% מהמקרים, וקרן הסיוע תיתן את המענה למקרים החריגים.

עידו טוביאנה, בעל עסק המשרת במילואים, סיפר כי ברשות המסים אמרו לו שהוא לא זכאי וצריך לקבל סיוע מהקרן, ובקרן ביקשו ממנו למלא פניה מחדש. "כמו ששלקו אותי מהבית ב-7 באוקטובר, אני מבקש לקבל חזרה מה שהפסדתי באותו חודש", אמר. מלכה ארליך, בעלת עסק שבן זוגה משרת במילואים, אמרה כי השכירים מקבלים שכר בסיס, בעוד שהעצמאים לא מקבלים שכר כזה וגם לא פיצוי על הפסדים.

קצין מילואים ראשי לשעבר, תא"ל (במיל') ארי סינגר, אמר כי הקרן מטפלת ב-100-150 פניות של עצמאים מדי יום. הוא הוסיף כי הקרן חילקה כ-98 מיליון שקלים, כאשר כ-18 מיליון מתוכן שולמו לעצמאים ועוד כ-18 מיליון לבני ובנות זוג של המשרתים. לדבריו, "התקנון משתנה כי אנחנו לומדים, ובנוסף יש ועדת חריגים שמתכנסת פעם בשבוע, ועל החלטותיה אפשר גם לערער".

ראש צוות הסיוע לעצמאים בקרן הסיוע, רס"ן ליאור בן טוב, אמר כי מקרים חריגים רבים נפתרים אצלו עוד לפני שהם מגיעים לוועדת ח"כ משה פסל אמר כי "לא יכול להיות שיש עצמאי שלא קיבל שום דבר מרשות המסים, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שחייל לא יקבל כלום".

היו"ר ביטן קרא לנציגי הממשלה לסיים את הטיפול בנושא בתוך 10 ימים. הוא הוסיף וקרא לתת העדפה למי שלא קיבל סיוע כלל עד עכשיו, והציע לקרוא לרואי חשבון להתנדב בקרן הסיוע, כדי לטפל מהר יותר בפניות.

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד