י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לפוצץ את הבועה

אחיי החילונים, ליברמן ולפיד פשוט עובדים עליכם | דעה

אין אף תרחיש שבו בחורי ישיבת פוניבז' או צעירי חסידות ויז'ניץ סוגרים את הגמרות וצועדים לבקו"ם, אבל זה לא מה שימנע מהפוליטיקאים החילונים לעבוד על מצביעיהם בשם המשחק הפוליטי | גם הם היו - ויהיו בעתיד, הראשונים לתת לחרדים דף לבן במסגרת הסכם קואליציוני ולאפשר פטור לתלמידי הישיבות | אבי גדלוביץ' בטור דעה

אחיי החילונים, ליברמן ולפיד פשוט עובדים עליכם | דעה
ישיבת חברון צילום: שוקי לרר

בסוף השבוע האחרון נחשפנו, פעם נוספת, לשיח המנותק שעסק שוב בגיוס החרדים. גורמים שונים מתיימרים להצביע לנו על שלל סיבות שבגללן הציבור החרדי לא מתגייס לצה"ל: אחד מנסה לתלות זאת ברבנים, השני בפוליטיקאים והשלישי בעסקנים החרדים.

אולי אחת ולתמיד צריך לפוצץ את הבועה: אין אף תרחיש שבו בחורי ישיבת פוניבז' או צעירי חסידות ויז'ניץ סוגרים את הגמרות וצועדים לבקו"ם. אין אף סצנריו כזה. לא היום - וגם לא בעוד 20 שנה.

נכון, יש כאלה שיטענו כי אלו שלא יושבים ולומדים צריכים להתגייס ולקחת חלק בנטל הצבאי. זה דיון חשוב מאין כמותו, שצריך לקיים אותו, אבל כמובן שמדובר בנושא מורכב שרק לרבנים יש סמכות להכריע בו. בטח לא לצייצניים או גורמים חרדים שמדברים בשם עצמם.

לדבר על גיוס חרדים כמגמה דרמטית של שינוי חברתי - זה פשוט בלוף. אני פונה לציבור החילוני ששומע את האמירות המתסיסות של הפוליטיקאים, כמו ליברמן ולפיד - הם פשוט עובדים עליכם בשם המשחק הפוליטי. משתמשים בכם. גם הם יודעים שמדובר באחיזת עיניים גרידא. גם הם יודעים את האמת, וגם הם היו - ויהיו בעתיד, הראשונים לתת לחרדים דף לבן במסגרת הסכם קואליציוני ולאפשר פטור לתלמידי הישיבות.

דבר אחד כן יוצא מהשיח הזה - וזה ריחוק נוסף בין הציבורים, עוד פילוג ועוד שנאה. במקום להציג לציבור את האמת ולהוביל הידברות שבסופו של דבר תביא גם לתהליכים, בוחרים אותם פוליטיקאים ועיתונאים לשסע ולחרחר ריב ומדון בעיצומה של תקופה רגישה.

כמובן שכל זה לא מאפשר לנציגים שלנו לפלוט אמירות שעשויות להתסיס את האווירה, שמתוחה ממילא. אמירות כמו "מה שייכת הממשלה למלחמה?" ו"למי רע פה?" בטח שלא מוסיפות להרגעת השיח נגד הציבור החרדי.

גיוס חרדים צה"ל טור דעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד