ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מתיחות בגבול

מצרים מאיימת להקפיא את הסכם השלום אם צה"ל ייכנס לרפיח

מצרים מאיימת להקפיא את הסכם השלום עם ישראל אם חיילים ישראלים ייכנסו לתוך רפיח. פעולה ברפיח הצפופה בתושבים תוביל לסגירת הנתיב ההומניטרי המרכזי לעזה

מצרים מאיימת להקפיא את הסכם השלום אם צה"ל ייכנס לרפיח
מעבר רפיח צילום: צילום מסך

מצרים מאיימת להקפיא את הסכם השלום עם ישראל אם חיילים ישראלים ייכנסו לתוך רפיח - כך דווח היום (ראשון) בסוכנות הידיעות AP. לפי הדיווח, שני גורמים בכירים מצרים ודיפלומט ערבי הוסיפו כי פעולה ברפיח הצפופה בתושבים תוביל לסגירת הנתיב ההומניטרי המרכזי לעזה.

בהודעה רשמית מטעם משרד החוץ המצרי נאמר כי "מצרים מתנגדת באופן מוחלט להצהרות של בכירים בממשלת ישראל בנוגע לכוונה של צה"ל לבצע פעולה צבאית ברפיח בדרום עזה ומזהירה מההשלכות הרות האסון של פעולה כזו, בייחוד בצל הסכנה להחרפת האסון ההומניטרי ברצועה, מצרים מפצירה להאיץ את כל המאמצים הבינלאומיים והאזוריים כדי למנוע פגיעה בעיר רפיח, שבה שוהים כרגע בערך 1.4 מיליון פלסטינים שנעקרו אליה מתוקף היותה האזור הבטוח האחרון בעזה". הודעת המשרד לא כללה איום מפורש על הקפאת הסכם השלום, כך דווח בכאן חדשות.

"מצרים סבורה כי הפגיעה ברפיח והמשך המדיניות הישראלית המכשילה את הסיוע ההומניטרי מסייעת באופן מעשי להגירה בכפייה של העם הפלסטיני, דבר שמהווה הפרה ברורה של החוק הבינלאומי והחוק האנושי, בנוסף להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם ועצרת האו"ם", מסר משרד החוץ המצרי.

בכאן חדשות דווח כי ברקע החששות של מצרים מהסתננות של המוני עזתים עם תחילת המבצע הקרקעי באזור רפיח, אזור עמוס שבו נמצאים מעל מיליון אזרחים עזתים, משלחת ביטחונית ישראלית ביקרה בצהריים בקהיר.

בתוך כך, במערכת הביטחון מגבשים חלופות לפינוי יותר ממיליון עזתים כדי לאפשר פעולה קרקעית ברפיח. מדינות ערביות באזור וממשל ביידן הביעו התנגדות לביצוע המהלך במהלך רמדאן, בטענה כי זה פוטנציאל להסלמה. בין מטרות צה"ל בתמרון - חילוץ חטופים, חיסול מפקדים בחמאס, השמדת מנהרות הברחה למצרים ותשתיות טרור.

חרבות ברזל חמאס מעבר רפיח מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד