כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"התקבלו כדין"

מזכיר הממשלה למשנה ליועמשי"ת: "לא בסמכותך לבטל החלטות ממשלה"

מזכיר הממשלה יוסי פוקס השיב למשנה ליועמשי"ת וטען כי אין בסמכותו לבטל החלטות ממשלה. "מאז שהוקמה הממשלה, התקבלו יותר מ-700 החלטות בממשלה ואני יכול לספור בשתי ידיים את המקרים שבהם היו מחלוקות עם הייעוץ המשפטי לממשלה שלא נפתרו", טען

מזכיר הממשלה למשנה ליועמשי"ת: "לא בסמכותך לבטל החלטות ממשלה"
ישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מזכיר הממשלה יוסי פוקס מגיב הערב (ראשון) למשנה ליועמ"שית שטען הבוקר במכתב כי "התקבלו החלטות שלא בסמכות", וכי "מזכירות הממשלה פעלה בניגוד לתפקידה" ודחה את דבריו.

פוקס כתב: "לא בסמכותך לבטל את החלטות הממשלה, הן התקבלו כדין". 

לדבריו, "מאז שהוקמה הממשלה, התקבלו יותר מ-700 החלטות בממשלה ואני יכול לספור בשתי ידיים את המקרים שבהם היו מחלוקות עם הייעוץ המשפטי לממשלה שלא נפתרו".

עוד כתב: "לא למותר לציין, כי במקרים שהיו מחלוקות והממשלה קיבלה החלטה בניגוד לעמדת הייעוץ המשפטי לממשלה, הייתה דחיפות להחלטה והיא נועדה לטובת המדינה, הציבור, המפונים, המילואימניקים או כל מטרה חשובה, ואף אחת מהחלטות אלו לא בוטלה בבג"ץ למרות שהוגשו עתירות נגד החלטות שונות שהתקבלו, לרבות במקרים שבו בוצעו תיקונים במליאת הממשלה.

מתוך אחריות לביצוע תפקידי על הצד הטוב ביותר, היו פעמים שאני כמזכיר הממשלה, בממשלה ובקבינט, נאלצתי להתעמת עם שרים בממשלה והגנתי על עמדת היועמ"שית או מי מהמשנים שלה, כאשר היה לי ברור שחריגה מעמדת הייעוץ המשפטי לממשלה בנושא שהיה על הפרק, סותר את החוק או מנוגד לפסיקה", טען פוקס. "במקרים הפוכים הגנתי על עמדת שרי הממשלה שפעלו מתוקף סמכותם ואני מאמין שבכך אני עושה מלאכתי נאמנה", טען.

"לא בסמכותי ולא בסמכותך לבטל החלטות ממשלה", קבע המזכיר. "סמכות כזו מסורה או לממשלה עצמה, או למחוקק או לבית משפט מוסמך לאחר שקיים הליך הוגן. אין גם כל עילה לבית משפט לבטל החלטת ממשלה ראויה שקיבלה הממשלה כדי לסייע ללוחמי המילואים ששירתו במלחמת 'חרבות ברזל' ולשחרור מצוקת הבנייה. הממשלה עשתה את עבודתה נאמנה, דנה בהצעה שהובאה בפניה, הפעילה שיקול דעת והכניסה בה את השינויים הראויים למען לוחמי המילואים וכדי למנוע מצוקת דיור עתידית".

ישיבת ממשלה יוסי פוקס בנימין נתניהו גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד