ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מחשש שיגיע לחמאס

דיווח: צה"ל סירב לאפשר לאונר"א להעביר סיוע הומניטרי

לאחר שהתגלה עומק שיתוף הפעולה בין אונר"א לחמאס, בישראל התקבלה החלטה לא להסתמך על הארגון. בימים האחרונים צה"ל סירב לאפשר לאונר"א להעביר סיוע הומניטרי מחשש שיגיע לחמאס

דיווח: צה"ל סירב לאפשר לאונר"א להעביר סיוע הומניטרי
עובדי אונר"א צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בישראל התקבלה החלטה עקרונית להתנתק מאונר"א, ארגון הסיוע של האו"ם לפליטים פלסטינים בעזה, ולפעול ברצועת עזה באמצעות ארגונים אחרים, כך דיווח איתי בלומנטל בכאן חדשות. ההחלטה התקבלה על ידי הצמרת הביטחונית ושר הביטחון גלנט בעקבות שורת אירועים בהם נמצאו קשרים בין אונר"א לבין חמאס.

כזכור כוחות צה"ל גילו מנהרה עם שרתים ותשתיות תקשורת של חמאס מתחת למטה אונר"א בשכונת רימאל בעזה, בנוסף, גורמי מודיעין בישראל מצאו כי לפחות 12 עובדים באונר"א השתתפו בטבח 7 באוקטובר, וכי 10 אחוז מעובדי אונר"א הם עם זיקה לחמאס.

על פי הדיווח בכאן חדשות, בניגוד לבקשות דומות שהוגשו בעבר על ידי אונר"א, יחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים סירבה בימים האחרונים לאפשר לאונר"א להעביר סיוע הומניטרי לכ-200 אלף עזתים שנמצאים במחסות בצפון רצועת עזה מחשש שהסיוע יגיע לידי חמאס. ביחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים אפשרו הכנסת סיוע באמצעות ארגון אחר של האו"ם ה-WFP. בישראל ימשיכו לחפש חלופות אחרות לאונר"א כדי לטפל בסוגיות ההומניטריות ברצועת עזה.

אונר"א מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד