י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

טיפים לקנייה בטוחה של תחפושות ואביזרים לפורים בחנויות ובאתרי האינטרנט

כבר רכשתם/ן תחפושת לפורים? הכנתם/ן לבד בבית? זכרו – תחפושת מוצלחת היא תחפושת בטוחה. משרד הכלכלה מפרסם טיפים לקנייה בטוחה של תחפושות ואביזרים לפורים בחנויות ובאתרי האינטרנט

טיפים לקנייה בטוחה של תחפושות ואביזרים לפורים בחנויות ובאתרי האינטרנט
פורים תשפ"ג בבני ברק צילום: אריק מרמור, פלאש 90

לקראת חג הפורים, מחדד הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה את נושא בטיחות התחפושות לילדים ואביזריהן וכן את חובת עמידתם בדרישות התקן הרשמי ת"י 562 "בטיחות צעצועים". התקן חל על כל סוגי התחפושות והמסכות לילדים, פאות, קישוטי ראש ואביזרים נוספים לפורים.

בשנים אחרונות גוברת תופעה של הכנה עצמית של התחפושות, ועל כן יש לשים לב לדגשים.

הבאים:

- בהכנת תחפושות, יש להימנע משימוש בחומרים דליקים (נוצות, צמר גפן, בדים סינטטיים דקים, שערות ופלומות מחומרים דליקים) וכן להימנע משימוש בחומרים רעילים (דבקים, צבעי שמן ותרסיסי צבע המסומנים כמכילים "רעל").

- אין להשתמש ברכיבים קטנים שניתן להסירם, צעיפים, שרוכים ארוכים וסרטים אלסטיים, או כל תוספת לתחפושת אשר עלולה לגרום לחנק או לפגיעות אחרות בילד.

הממונה על התקינה מדגיש כי אין לקנות בחנויות ולהשתמש בתחפושות ואביזרים לפורים שיובאו או יוצרו בארץ שאינם נושאים סימון, אזהרות והוראות בשפה העברית כנדרש בתקן:

 שם וכתובת היצרן המקומי או היבואן, בעברית;

 תחפושות שאינן מיועדות לילדים מתחת לגיל 3 שנים – נדרשת אזהרה כתובה בעברית או ציור הסמל להגבלת הגיל מעל אריזת התחפושת;

 הוראות טיפול בבד התחפושת באמצעות סמלים, כגון: אופן הניקוי או אופן הכביסה, הוראות גיהוץ או יבוש;

 אזהרות יצרן נוספות מתורגמות לשפה העברית. לדוגמא, באקדח פיקות קיימות אזהרות כי אין לשאת פיקות נפץ מפוזרות בתוך כיס וכי אין לפוצץ במבנה סגור או ליד העיניים והאוזניים.

בהיעדר הסימונים המוזכרים על גבי התחפושות או האביזרים, קיים חשד סביר כי מוצרים אלה לא עומדים בדרישות התקן הרשמי החל עליהם והם עלולים להיות מסוכנים.

בקנייה של תחפושות מחו"ל באמצעות אתרי האינטרנט מומלץ לבדוק:

 האם המוצר עומד בתקן הישראלי הרשמי או הבינלאומי? האם האתר מספק מידע על התאמת התחפושות לדרישות התקן האירופאי EN-71, שעליו מבוסס התקן הישראלי (יש לשים לב שתחפושות שנקנו בחו"ל דרך אתרי אינטרנט לא עוברות בדיקות מעבדה בשלב היבוא להתאמה לתקן הישראלי הרשמי 562).

 האם למוצרים מצורפות הוראות שימוש ואזהרות מפורטות? יש לשים לב, האם מצוינת על המוצר מגבלת גיל או אזהרות אחרות. במידה וקיים חוסר וודאות לגבי התאמתו של המוצר, לא להסס לפנות לאתר בבקשה לפרטים נוספים.

 האם יש לך כתובת לפנות אליה לאחר הרכישה? ככל שיש יותר מידע זמין על היצרן, היבואן, המשווק או מפעילי האתר כך הסיכוי "ליפול בפח" קטן.

 האם המוצרים לא הוסרו מהמדפים במדינות אחרות (ריקול) בעקבות מידע על סיכונים או מקרי פגיעה בצרכנים? מומלץ לבדוק באתרי הריקול הגלובליים הבאים: Rapex, GlobalRecalls, CPSC וכן בפורטל הבטיחות למוצרי צריכה

 האם קיימות ביקורות על המוצר ברשת? ניסיון צרכנים אחרים יכול בהחלט להעיד על בטיחות המוצר. קראו את הביקורות על המוצר, ואת דירוג המוכר ברשת לקבלת תמונה רחבה יותר.

לאחר הרכישה נדרש להקפיד על שימוש נכון במוצר, כדלקמן:

- מסכות ותחפושות לילדים מתחת לגיל 3 שנים, צריכות להיות ניתנות להורדה מהירה מהראש ומגוף הילדים בעת מצב חירום.

- ביצוע הוראות היצרן, לרבות הוראות כביסה נכונה, על מנת לא לפגוע בתכונות מעכבי הבערה בבד.

שימוש תואם גיל בהתאם להוראות היצרן.

הרחקת אריזת התחפושת מהישג ידם של ילדים מחשש לחנק.

שימת הלב כי חל איסור על שימוש ילדים מתחת לגיל 14 בתרסיסים המסופקים באריזות לחץ (אירוסולים) ובאביזרי פורים המיועדים למבוגרים בלבד.

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, איגור דוסקלוביץ מזכיר כי "על פי חוק התקנים התשי"ג-1953, חלה החובה על כל יצרן / יבואן / משווק / ספק / מוכר לעמוד בהוראות התקן הרשמי החל על כל התחפושות, הצעצועים ואביזרי הפורים המיועדים לשימוש ילדים. מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה מבצע בדיקות יזומות בשווקים ומי שימצא כי אינו עומד בהוראות התקן הרשמי צפוי לסנקציות הן במישור המנהלי והן במישור הפלילי".

תחפושות לילדים תחפושת הזמנות באינטרנט פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד