י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
עדכונים שוטפים

הותר לפרסום: שני לוחמים נפלו בקרב בעזה | שני חטופים שוחררו

היום ה-129 למלחמה. רס"ל עדי אלדור ורס"ל במילואים אלון קליינמן נפלו בקרב בדרום רצועת עזה. מספר חללי צה"ל מתחילת המלחמה עלה ל-566 נופלים. בנוסף שני חיילים נפצעו קשה, חייל נוסף נפצע קשה בתאונת דרכים | במבצע לילי דרמטי חולצו בחיים שני חטופים משבי חמאס

הותר לפרסום: שני לוחמים נפלו בקרב בעזה | שני חטופים שוחררו
מלחמת חרבות ברזל צילום: דו"צ

צה"ל התיר היום הבוקר לפרסום כי רס"ל עדי אלדור, בן 21 מחיפה, לוחם ביחידת מגלן ורס"ל אלון קליינמן, בן 21 מתל אביב, לוחם מילואים ביחידת מגלן, חטיבת הקומנדו, נפלו בקרב בדרום רצועת עזה. מספר חללי צה"ל מתחילת המלחמה עלה ל-566 נופלים.

בנוסף, שני לוחמים מיחידת מגלן, חטיבת הקומנדו נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, חייל מילואים ממפקדת ׳עוצבת בני-אור׳ (460) נפצע באורח קשה בתאונת דרכים בדרום הארץ. החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

עדכונים שוטפים:

11:25 - דיווחים ערביים: מפקד בחיזבאללה, אחראי על אזור מארון א-ראס בארגון, היה היעד לתקיפה הישראלית

11:09 - אחרי ארבעה ימים: אזעקה בעין הבשור

11:00 דיווחים: צה"ל תקף רכב בדרום לבנון

רשתות ערביותהסיכול בלבנוןצילום: רשתות ערביות

10:11 דיווח בערוץ אל-ערביה: "מצרים הודיעה לישראל על סירוב מוחלט לדיון בשינוי מעמדו של ציר פילדלפי והעבירה מסרים, שלפיהם תשקול לצמצם את היחסים עימה אם תבצע מבצע ברפיח"

10:04 ראש הממשלה נתניהו: "פרננדו ולואיס - ברוכים השבים הביתה. אני מצדיע ללוחמינו האמיצים על הפעולה הנועזת שהביאה לשחרורם. רק המשך הלחץ הצבאי, עד לניצחון המוחלט, יביא לשחרור כל חטופינו. לא נחמיץ אף הזדמנות להשיבם הביתה".

09:15 שרי הממשלה אישרו במשאל טלפוני את "חוק אל-ג'זירה", המונע שידורי גוף זר שפוגע בביטחון ישראל.

08:58 גורם מדיני טוען: עיתוי המבצע (יד זהב) נדחה פעמיים.

08:30 שם המבצע לחילוץ החטופים: "יד זהב"

08:20 האמריקאים קיבלו עדכונים שוטפים מישראל לגבי המבצע לחילוץ החטופים

07:35 מרכז הסחר הימי הבריטי דיווח על תקרית בים האדום, כ-74 ק"מ דרומית לאל-מוחה שבתימן.

07:30 דובר צה״ל: מחבלים רבים נהרגו בפעולה הזו, תקפנו עוד מוקדים של חמאס כדי למנוע מהם לגבש תמונת מצב

07:20 נשיא המדינה יצחק הרצוג: "אין לך מצווה גדולה כפדיון שבויים. מצדיע לכל מי שהביא את פרננדו ולואיס הביתה במבצע חילוץ נועז. נמשיך לפעול בכל דרך להשבת כל החטופות והחטופים לביתם"

07:15 דובר צה"ל פונה לחטופים: ״אם אתם שומעים אותי עכשיו - אנחנו נחושים מאוד להשיב אתכם הביתה ולא נחמיץ אף הזדמנות להביא אתכם הביתה״

07:10 דו"צ: ״מרגע הפריצה לדירה לוחמי הימ״מ חיבקו והגנו בגופם על לואיס ופרננדו. הקרב התנהל במוקדים רבים. כבר בשעה 1:50 החלה לפעול מעטפת אש אווירית של חיל האוויר כדי לאפשר לכוח לנתק מגע ולפגוע במחבלי החמאס במרחב. הלוחמים שלפו את לואיס ופרננדו מהדירה וחילצו אותם תחת אש, עד שהגיעו לאזור הבטוח״. דובר צה״ל: ״זה היה לילה מתוח מאוד ומרגש מאוד. מבצע כזה התאפשר בזכות ההקרבה הגדולה של הלוחמים בסדיר ובמילואים שנפלו ונפצעו בקרבות - ללא ההקרבה שלהם, לא היינו מגיעים לרגע הזה. גם הבוקר, אנחנו לא שוכחים לרגע שבעזה עדיין מוחזקים 134 חטופות וחטופים״.

07:00 דו״צ דניאל הגרי: הלילה החזרנו את לואיס ופרננדו הביתה. מדובר במבצע חילוץ מורכב תחת אש בלב רפיח בעקבות מידע מדויק ואיכותי של אגף המודיעין והשב״כ. מדובר במבצע חילוץ מורכב תחת אש על בסיס מודיעין רגיש. פעולה מקצועית ומדויקת. הייתה מעטפת אווירית שלוותה בגל תקיפות רחב. זה מבצע שנערכנו אליו והמתנו לתנאים שיאפשרו להוציא אותו לפועל״

מבצע החילוץ הדרמטי הלילה. לואיס הר ופרננדו מרמן שוחחרו הלילה במבצע מתוך רפיח. מצבם מוגדר טוב, הם הועברו לבית החולים שיבא. שייטת 13, שב"כ, ימ"מ וכוחות נוספים השתתפו בפעולה. מדובר בדירת מסתור ברפיח: מבצע שעובדים עליו תקופה ארוכה, ועד עכשיו לא היו התנאים לבצע אותו. החטופים הוחזקו בדירת מסתור בקומה שנייה בבניין. כך דווח בכאן חדשות. הכוחות נכנסו בחשאי כשמסביב דירות מלאות במחבלים חמושים. כוח אווירי בלם נסיון לפגוע בכוחות המחלצים ביציאה מהמקום. כעבור שעה: מבצע החילוץ הסתיים. השניים נחטפו מקיבוץ ניר יצחק יחד עם בת זוגו של לואיס, קלרה מרמן, האחות גבריאלה ליימברג ובתה מיה ליימברג.קלרה העידה לאחר שחזרה לישראל במסגרת העסקה לשחרור חטופים, העידה ש"החמישה הוחזקו ביחד, ברפיח".

בארגנטינה ברכו על המבצע: מלשכת נשיא ארגנטינה נמסר: "הנשיא מודה לצבא ההגנה לישראל, לשב"כ ולמשטרת ישראל על שסיימו בהצלחה את חילוץ הארגנטינאים פרננדו סימון מרמן (60) ולואי הר (70), שנחטפו מאז ה-7 באוקטובר האחרון על ידי המחבל. קבוצת חמאס. במהלך ביקורו במדינת ישראל, חזר הנשיא חוויאר מיילי בפני הנשיא יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו על הבקשה לשחרור כל אחד מבני הערובה הארגנטינאים, וממשיך לשמור בתקיפות על גינוי הטרור של חמאס".

חזי סימנטוב דיווח בחדשות 13: חמאס מפרסם הודעה על אירועי הלילה ברפיח, טוען שמאה פלסטינים נהרגו, מגנה את תקיפות ישראל ולא מזכיר במילה את שחרור החטופים. מקורות פלסטינים: מבוכה רבה בחטיבת רפיח של חמאס הבוקר, פעולת חילוץ החטופים הפתיעה את חמאס.

השר בני גנץ אמר: "לעולם לא נוותר עליהם. חיזוק גדול לצה״ל, לשב"כ ולכוחות הימ"מ על ביצוע מדויק ואמיץ. לצד השמחה הגדולה על חזרתם הביתה של פרננדו ולואיס, עצב גדול על נפילתם של רס"ל עדי אלדור ורס"ל אלון קליינמן בקרבות על הבית של כולנו. לא נפסיק לפעול כדי להחזיר את כל 134 החטופים הביתה. אנחנו זוכרים, ואנחנו ממשיכים".

מלחמת חרבות ברזל חמאס שחרור חטופים רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד