כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מיליארד צפיות

מנהל החשבון הפופולרי: "חמאס מאיים על הציוויליזציה המערבית"

חשבון פרו-ישראלי בטוויטר שמעדכן על חדשות אקטואליה, גדל כל כך מהר שבחודשי השיא של המלחמה הוא השיג מיליארד צפיות. כשהגיע לישראל, הצוות הזר שלו שכר אבטחה ונכנס לרמאללה כדי לצלם. הם חשו "אווירה נפיצה באוויר"

מנהל החשבון הפופולרי: "חמאס מאיים על הציוויליזציה המערבית"
מחבל חמאס בפתח מנהרה בעזה צילום: Attia Muhammed/Flash90

סטפן תומפסון הוא המוח מאחורי Visegrád 24, אחד מחשבונות הטוויטר/X המשפיעים ביותר המפרסמים חדשות על המזרח התיכון, עם קצת יותר מ-900,000 עוקבים.

החשבון הפרו-ישראלי מעדכן על חדשות אקטואליה, מאז שהושק ב-2020, החשבון הפרו-ישראלי גדל כל כך מהר שבחודשי השיא של המלחמה הוא השיג מיליארד צפיות - יותר מ-BBC בטוויטר. תומפסון העביר את הצוות שלו לישראל לאחר ה-7 באוקטובר.

בין הפוסטים הוויראליים שלו היה אחד ב-5 בדצמבר שחשף את התמונות הראשונות של צה"ל השואב מי ים לתוך מנהרות חמאס, ששותפו כמעט 2,000 פעמים. סרטון אחר שפורסם ב-31 בינואר, היה של עזתים כועס שקוראים לישראל להשמיד את חמאס, ששותף 11,000 פעמים.

"ישראל נמצאת בחזית שדה הקרב של שמאלנים רדיקליים בדמוקרטיות מערביות, שמסיבה כלשהי חברו לגוש רוסיה-סין-איראן", אומר תומפסון, בן 30, לעיתון היהודי הבריטי Jewish chronicle.

תומפסון, מנהל חברת יחסי ציבור יליד לונדון וממוצא פולני ודרום אפריקאי, אומר שההתמקדות שלו בסכסוך ובתמיכה בישראל "איננה מעשה של אלטרואיזם, זה מעשה של אינטרס אישי": ​​הוא מאמין שחמאס מאיים על הציוויליזציה המערבית.

שם החשבון שלו משקף את ההשקפה הזו. Visegrád 24 (ויסגראד) היה השם שניתן לכינוס מלכים מהמאה ה-14 ממרכז ומזרח אירופה אשר "טיפח שלום ושיתוף פעולה" ולפי תומפסון סלל את הדרך לברית גיאופוליטית פרו-אירופית, פרו-נאט"ו של ימינו.

"אני איש המערב. כפטריוט בריטי ופולני, אני יכול לראות שישראל קשורה קשר בל יינתק לאורח החיים שלי. הגורלות שלנו שזורים זה בזה", הוא אומר.

הצוות שלו צפה ב-45 דקות של מעשי הטבח ב-7 באוקטובר. "זה היה הדבר הכי מזעזע שראיתי אי פעם - ואני זוכר את הסרטונים של עריפת ראשים של דאעש. אבל החלק הגרוע ביותר היה החגיגה והשמחה בעזה כשחטפו גופות ואנשים חיים", הוא אומר.

בראיון לעיתון כשהוא בתל אביב הוא אומר: "צריך להיות כאן כדי להבין את המתח האמיתי של המלחמה".

כשהגיע לישראל, הצוות הזר שלו שכר אבטחה ונכנס לרמאללה כדי לצלם. הם חשו "אווירה נפיצה באוויר". התושבים המקומיים היו ידידותיים, "זה יכול היה להשתנות בכל רגע והיינו על הקצה כל הזמן".

בחודש ינואר הצוות שלו צילם 1,090 סרטונים בישראל ובשטחים, אותם הם יערכו בשבועות הקרובים. הוא מעריך שהתוכן ישיג 500 מיליון צפיות ברשתות החברתיות.

תומפסון נלהב עם כל תחושה שישראל מכניעה מחבלים. "מי שאומר שזו מדינת אפרטהייד בישראל והעם הפלסטיני מדוכא, שייסע לרמאללה. היו שם רכבים יוקרתיים  וקניון חדש לגמרי. יש מעמד ביניים משגשג. "יש משטר מושחת שמנצל משאבים בגדה המערבית", הוא מוסיף.

תומפסון מודה שהוא "עשה טעויות" בדיווחים ואמר, "האחריות מעוררת בי עצבים, יש לנו כל כך הרבה עוקבים, אז זה רציני אם אנחנו מפשלים".

חמאס מבצע חרבות ברזל טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד