כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תומכי טרור

מפלגות פוליטיות בצרפת מביעות תמיכה בחמאס

הבעת תמיכה מוצהרת במתקפת ה-7 באוקטובר, הגיעה גם מצד מפלגות פוליטיות בצרפת. אחת המפלגות קראה להטלת סנקציות על ישראל כשהיא מסיימת בקריאה "כולנו פלסטינים, אנתיפאדה"

מפלגות פוליטיות בצרפת מביעות תמיכה בחמאס
מחבלי חמאס בחאן יונס צילום: Attia Muhammed/Flash90

הבעת תמיכה מוצהרת במתקפת ה-7 באוקטובר, או לכל הפחות גינוי רפה לחמאס, הגיעה גם מצד מפלגות שנוטלות חלק במערכת הפוליטית בצרפת.

"צרפת בלתי כנועה", מפלגת שמאל עמוק פופוליסטית שלה 74 חברים באספה הלאומית וחמישה חברים בפרלמנט האירופי, הגדירה את מתקפת ה-7 באוקטובר כ"מתקפה חמושה של כוחות פלסטיניים בהובלת חמאס, והוסיפה כי היא בוצעה "בהקשר של הגברת מדיניות הכיבוש הישראלי בעזה, הגדה המערבית ומזרח ירושלים".

מנהיג מפלגת השמאל LFI, ז’אן-לוק מלנשון, לשעבר שר החינוך שהתמודד שלוש פעמים במרוץ לנשיאות והגיע למקום השלישי בבחירות 2022, נמנע מלהתייחס לחמאס בציוץ שפרסם ב-7 באוקטובר שבו כתב באופן עמום: "כל האלימות שהופעלה נגד ישראל וברצועת עזה מוכיחה רק דבר אחד: אלימות רק מייצרת את עצמה מחדש".

אחרי שנשיאת האסיפה הלאומית, יעל ברון-פיבה, קיימה ביקור הזדהות בישראל, הוא כתב כי היא "נופשת בתל אביב כדי לעודד את הטבח".

ההתבטאויות של LFI ושל מלנשון גרמו לשבר בצד השמאלי של המפה הפוליטית בצרפת, כאשר השותפות של LFI בקואליציית האיחוד של המפלגות הסוציאליסטיות והסביבתיות יצאו נגד חוסר הגינוי לחמאס, וזאת על אף שהמפלגות ידועות כביקורתיות כלפי ישראל. המפלגה הסוציאליסטית השעתה את השתתפותה בקואליציית האיחוד ומנהיג המפלגה, אוליבייה פאורה, הביע גינוי מוחלט להתקפה של חמאס והדגיש כי "טרור אינו צדק".

המפלגה הקומוניסטית, חברה נוספת בקואליציית האיחוד שכבר התייחסה בעבר לישראל כמדינת אפרטהייד, גינתה את מתקפת ה-7 באוקטובר וכינתה אותה "התקפה פושעת מצד חמאס - בלתי מתקבלת ובלתי מוצדקת". עם זאת, ההצהרות שלה בהמשך האשימו את ישראל בביצוע פשעי מלחמה והכריזו כי "הפלסטינים מפגינים התנגדות באופן שלו עם אומץ וכבוד".

מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית דיווח, כי המפלגה האנטי-קפיטליסטית החדשה (NPA), שמשתייכת לקולקטיב הלאומי לשלום צודק ובר קיימא בין פלסטינים וישראלים, היא מפלגת שמאל עמוק שפועלת לקדם "חברה חדשה דמוקרטית ושוויונית, פמיניסטית ואקולוגית" ואשר "מתנגדת לממשלה ולעובדים, נלחמת נגד הימין והימין הקיצוני".

ב-7 באוקטובר 2023, NPA פרסמה הודעת תמיכה במתקפת חמאס שבה נכתב כי "מתקפה נרחבת בוצעה מעזה על ידי חמאס לתוך שטח ישראלי" וכי "ההתנגדות השיגה התנחלויות מסוימות סביב עזה, הפעם, המתקפה היא בצד של ההתנגדות", הכריזה ההודעה שהוסיפה כי "NPA אינה מצטרפת לתחינות למען מניעת הסלמה לכאורה אלא שבה על תמיכתה בפלסטינים ובאמצעי המאבק שבהם הם בוחרים להתנגד".

המפלגה לא ציינה כלל את החטופים ברצועת עזה וקראה להטלת סנקציות על ישראל כשהיא מסיימת בקריאה "כולנו פלסטינים, אנתיפאדה". בעקבות זאת, נפתחה חקירה פלילית נגד המפלגה בחשד לעבירה של "פרובוקציה לפעולות טרור".

איחוד הצרפתים המוסלמים הדמוקרטים היא מפלגה פוליטית שהוקמה בשנת 2012 ואשר התמודדה במערכות בחירות מהרמה המקומית ועד הבחירות לאספה הלאומית, לנשיאות ולפרלמנט האירופי. מייסד המפלגה והמנהיג שלה, נג’יב אזרגי, האשים כי המערכת הפוליטית בצרפת מנצלת את המוסלמים, תוך התעלמות מהבעיות המהותיות של המדינה, ולכן יש צורך "בתגובה פוליטית". אזרגי הדגיש כי המפלגה "אינה קהילתית" והיא לא פועלת לקדם את חוקי השריעה, אלא היא מפלגה "חילונית, שמכבדת את חוקי הרפובליקה" ופועלת למען כל החברה הצרפתית.

המפלגה נמנעה מלגנות את חמאס על מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. ההודעה הרשמית קראה "לגנות את האפרטהייד, הקולוניאליזם והכיבוש" ונכתב בה כי "היה צורך בהתקפה של חמאס על שטח ישראלי כדי שהסכסוך ישוב לחזית הקדמית". המפלגה גם הדגישה את "התמיכה הבלתי מתפשרת בעם הפלסטיני ובזכותם להתנגד נגד הכיבוש והקולוניאליזם המתמשך של אדמתם ההיסטורית" והצהירה כי "בניית מדינה פלסטינית בת קיימא עצמאית על אדמותיה ההיסטוריות תאפשר שלום צודק תמידי".

המפלגה הודיעה כי היא תשתתף בבחירות לפרלמנט האירופי ביוני 2024 וכי המצע שלה כולל דרישה לאיסור מכירת נשק לישראל וחרם מסחרי כולל, בנוסף לסגירת המרחב האווירי והימי וסילוק ישראל מכל התחרויות האירופית והבינלאומית. בהודעת המפלגה נכתב: "כפי שההיסטוריה הראתה לנו, ציונות היא אידיאולוגיה פלילית ורק סיום הכיבוש והקולוניאליזם הוא הפתרון לשלום צודק ותמידי. בלי שינוי קיצוני בדיפלומטיה האירופית, שחייבת לדרוש סנקציות נחושות נגד ישראל, ההתעללויות של הצבא הישראלי יימשכו, כמו גם הסבל של הפלסטינים".

"מהפכה קבועה" היא תנועת שמאל עמוק המבוססת על תפיסת עולם טרוצקיסטית שפועלת מאז שנת 2015 ושמה דגש על סוגיות של פועלים, צעירים, נשים, ועל "כל מי שמנוצלים ומדוכאים".

ב-7 באוקטובר, פרסמה המפלגה הודעה תחת הכותרת "מתקפת פתע נגד מדינת ישראל הקולוניאליסטית. תמכו בהתנגדות הפלסטינית" עם תמונת הטרקטור שפרץ את גדר הגבול. ההודעה תיארה "סצנות מרהיבות של לוחמים פלסטינים חוצים את הגבול עם מצנח רחיפה או על גבי טנדרים" והוסיפה כי "בין המחזות המרשימים ביותר יכולנו לראות את הבריחה ההמונית של מתנחלים ישראלים, התפיסה של כלי רכב צבאיים ובמיוחד ההרס של הגדרות שמפרידים את רצועת עזה מהשטחים שכבושים על ידי ישראל". בסיום ההודעה נכתב: "מה שקורה בפלסטין הוא היסטורי ויכול לתת ביטחון לעמים ולעובדים באזור להילחם נגד הדיכוי של הקולוניאליזם הישראל, אבל גם נגד כל המשטרים הערביים שתומכים בנורמליזציה של היחסים שלהם עם המדכאת של העם הפלסטיני".

מוסדות חינוך והשכלה גבוהה

התמיכה בחמאס באה לידי ביטוי גם בקרב תלמידים וסטודנטים במוסדות החינוך בצרפת. פדרציית התאחדות הסטודנטים (FSE) מגדירה את עצמה כחלק "ממאבקים של פועלים נגד קפיטליזם ואימפריאליזם ונגד גזענות". גוף התיאום הלאומי של התאחדויות סטודנטים, תלמידי תיכון ומתמחים הוא איגוד פועל למען צעירים עובדים.

בהודעה משותפת שפרסמו שני הגופים בעקבות מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר נכתב כי "הקורבנות הראשונים באלימות בשטח הפלסטיני הם הפלסטינים", מבלי להתייחס לנרצחים בישראל ולחטופים. ההודעה גם גינתה את "העיוות והניצול שבאמצעותם ישראל ותומכיה מגנים את לוחמי ההתנגדות הפלסטינים, כמו גם כל אדם או ארגון שמפגינים תמיכה בהם".

ב-23 באוקטובר, פורסמה הודעה משותפת מטעם שישה ארגוני סטודנטים כלל ארציים מהשמאל העמוק, שגינו את "ציד המכשפות באוניברסיטאות נגד מי שמעזים להביע תמיכה בפלסטינים מול הדיכוי האלים".

ב-15 בנובמבר, ארגנה זרוע הצעירים של "מצב חירום פלסטין" אסיפה מיוחדת לתיאום המחאה בהשתתפות מאות חברים באגודות סטודנטים שונות באוניברסיטאות מרחבי המדינה ותלמידים מבתי ספר תיכוניים. במסגרת המחאה, נערכו הפגנות, השבתות לימודים ומיצגים פרו פלסטיניים

חרבות ברזל צרפת חמאס תומכי טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד