ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"יד זהב"

פרננדו ולואיס סיפרו: הוחזקנו אצל משפחה ברפיח

החטופים שחולצו מרפיח סיפרו בביה"ח שיבא שקיבלו "תרופות כלשהן" בשבי. השניים הכינו אוכל למשפחה שהחזיקה בהם בעזה, וכשנשאלו אם הם יהודים השיבו: "אנחנו ארגנטינאים"

פרננדו ולואיס סיפרו: הוחזקנו אצל משפחה ברפיח
כוחות צה"ל צילום: פלאש 90

פרננדו מרמן ולואיס הר חולצו הלילה משבי חמאס ברפיח במבצע "יד זהב" אחרי 129 ימים בשבי. כששבו, במצב טוב יחסית לשהות הממושכת בשבי, הם סיפרו בבית החולים שיבא כי הוחזקו בבית משפחה בעיר הדרומית רפיח ברצועת עזה. הכוחות נכנסו אל הקומה השנייה בתוך המבנה, וחילצו את השניים תוך חילופי אש עם המוני מחבלים ובחסות תקיפות אוויריות הצליחו למלט אותם החוצה.

קרוביהם של השניים סיפרו לאתר Ynet כי הם הכינו אוכל לבני המשפחה שהיו איתם בעזה. המחבלים שאלו אותם אם הם יהודים, הם השיבו שהם ארגנטינאים, והתפתח ביניהם שיח גם על כדורגל. קרובי השניים סיפרו כי הם קיבלו "תרופות כלשהן".

"אני רואה שהם בסדר, הם עדיין מעכלים לאט לאט את מה שקרה להם בארבעת החודשים האחרונים", סיפרה ל-ynet אחייניתו של פרננדו, גפן סיגל אילן. "הם חזרו חיוורים ורזים, הם לא ראו אור שמש ארבעה חודשים וזה ניכר עליהם. שניהם מאוד אוהבים אוכל טוב, אז לאט לאט הם יחזרו ליהנות מזה". עידן בז'רנו, חתנו של לואיס, אמר שהשניים כבר מתכננים "על האש", כיאה לארגנטינאים.

שחרור חטופים חמאס רפיח מבצע יד זהב מבצע חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד