כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
בוועדת הכספים

שר האוצר: אלו שלושת האתגרים לקראת תיקון תקציב 2024

שר האוצר מנה בפתח דיוני התקציב בוועדת הכספים את 3 האתגרים לקראת תיקון תקציב 2024. "איחרנו בהגשת התקציב לכנסת ואני לא מקל ראש, חשבתי שהיה נכון לעשות תיקון חקיקה אבל היועמ"שית חשבה אחרת", אמר

שר האוצר: אלו שלושת האתגרים לקראת תיקון תקציב 2024
השר בצלאל סמוטריץ' צילום: לע"מ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' השתתף הבוקר (שני) בפתיחת הדיונים על התקציב בוועדת הכספים ומנה שלושה אתגרים לקראת תיקון תקציב 2024.

סמוטריץ' אמר: "האתגר הראשון הוא לתמוך את כל הצעדים הביטחוניים והאזרחיים של המלחמה. באתגר הזה הנהגתי מדיניות מרחיבה. הוספנו עשרות מיליארדי שקלים לצבא למענים לצרכים הביטחוניים כולל כדי לנצח.

בנוסף, פתחנו את התקציב בתשעה מיליארד שקלים שהלכו לתכנית המילואים. לראשונה, תכנית מקיפה ומעמיקה שהוכנה בשיח מלא עם המילואימניקים וארגון נשות המילואימניקים. יש שם מענקים מוגדלים, הגדלת שכר, חופשות משפחתיות, ייעוץ זוגי ומשפחתי ועוד המון צעדים שמציבים את המילואימניקים בראש סדרי העדיפויות".

עוד אמר: "יש הרבה תקציבים לשיקום של חבל התקומה וזה לגמרי חלק מהניצחון שלנו. יש בנוסף מענה מלא לצרכים האזרחיים, לחינוך, לרווחה ולבריאות".

האתגר השני הוא לעשות את כל מה שאמרתי עכשיו באחריות פיסקאלית וביצענו צעדי התכנסות גם בתוך התקציב הנוכחי של 2024. זה משקף ומסמל לשווקים אחריות והבנה שיש צרכים ואנחנו עושים אותם אבל אנחנו מוצאים את האיזונים הנכונים ומבצעים אותם".

האתגר השלישי הוא לעשות את זה באחדות. אני מאמין בזה לא כאמירה מהשפה ולחוץ. תקציב תמיד שנוי במחלוקת כי הוא משקף סדר עדיפויות. קואליציה מביאה את סדר העדיפויות שלה אבל אני אמרתי שבשום פנים ואופן לא עושה את זה במלחמה. סינוואר יושב בבונקר וכשהוא רואה את המלחמות הללו הוא שואב עידוד. אני אמרתי שצעדי ההתכנסות בתקציב יתחלק כמו טל אצל כולם שאף אחד לא ירגיש את זה חזק מדי. יהיו כאלה שיצעקו על תקציב הישיבות ויהיו שיצעקו על תקציב התאגיד. אתם תראו שאין קיצוץ בדברים לא חשובים. יש חשוב יותר וזה דורש שינוי סדרי עדיפויות וזה דורש קיצוץ כואב וכל הסקטורים חוווים אותם. השתדלתי שיהיה מאוזן.

יש מלחמה צריך לשלם אותה. לא פגענו בשכבות אוכלוסייה מסוימות אלא השתדלנו לעשות את זה רחב. זה לקח יותר זמן ולצערי איחרנו בהגשת התקציב לכנסת ואני לא מקל ראש, חשבתי שהיה נכון לעשות תיקון חקיקה אבל היועמ"שית חשבה אחרת".

לסיום אמר, "התקציב היה טוב כשהעברנו אותו בסוף מאי ועכשיו אנחנו עושים תיקון שנותן רוח גבית למלחמה על כל צרכיה, כולל צעדים אזרחיים במדיניות מרחיבה. נשתדל לשמור על האחריות הלאומית שלנו וכמה שרק אפשר להימנע מדריכה על מוקשים. אנחנו נלחמים יחד מול הנאצים של דעאש חמאס בעזה והאתגר הכלכלי הוא האתגר השני בחשיבות אחרי הביטחון. אני מבקש ומתחנן שנעשה את המלחמה הזו יחד".

בצלאל סמוטריץ' ועדת הכספים תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד