כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעיתון האמריקני

הרצוג מאשים: "שפל מביש למערכת המשפט הבינלאומית"

נשיא המדינה יצחק הרצוג כתב במאמר בוול סטריט ג׳ורנל כי "התביעה של דרום אפריקה נתמכת בידי חמאס, ומהווה עלילת דם נגד מדינת הלאום של העם היהודי". הרצוג האשים: "דרום אפריקה עיוותה בצורה גסה ציטוט שלי בהצגתו בפני בית הדין הבינלאומי"

הרצוג מאשים: "שפל מביש למערכת המשפט הבינלאומית"
הנשיא יצחק הרצוג צילום: חיים צח, לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג פירסם מאמר ב"וול סטריט ג'ורנל" בו התייחס לשקרים הרבים שהוצגו בבית המשפט הבינלאומי בהאג, ולהסתה האנטישמית נגד ישראל.

הרצוג כתב: "בימים אפלים אלה עבור ישראל והעולם התרבותי, יש הרבה דברים שמשאירים אותי ער בלילה. אחד הוא שמערכת המשפט הבינלאומית החלה להתעלם מהמציאות ומהאמת. צדק אינו ניתן לזיהוי, ואידיאלים אצילים מעוותים על ידי טרוריסטים וציניקנים. תחושות אלו הועמדו במוקד כאשר בית הדין הבינלאומי בהאג בינואר שקל את ההאשמה של דרום אפריקה נגד ישראל".

הרצוג כתב: "בין שלל מצגי השווא המופגנים שעלו מהאשמה נגד ישראל, אחד משך את תשומת לבי - ציטוט שיוחס לי. הציטוט נלקח ממסיבת עיתונאים שערכתי ב-12 באוקטובר, חמישה ימים לאחר שמחבלי חמאס טבחו ב-1,200 בני אדם בדרום ישראל וחטפו עוד מאות. הציטוט, שכלל שורה שלפיה יש "עם שלם בחוץ האחראי", המתייחס לפלסטינים, הוצג כאילו הוא מצדיק הרג של אזרחים. דרום אפריקה השתמשה בציטוט המוטעה בהאג בניסיון להוכיח את כוונתה של ישראל לבצע רצח עם ובכך להפעיל את סמכות השיפוט של בית המשפט".

"דברים אלה עוותו בכוונה כשהוצגו לבית המשפט. הטענה שישראל מבצעת רצח עם לא יכולה להישען על מידע מדויק, כי זה שקר. ישראל פועלת כדי להגן על אזרחיה מפני אויב רצח עם מפורש, כפי שאנו מחויבים לעשות על פי החוק הבינלאומי. ישראל עושה זאת מתוך דאגה מרבית לחיים אזרחיים, כפי שמומחים מצבאות מערביים אחרים יודעים היטב. ההרוגים האזרחיים בעזה הם טרגדיה — בשל החלטת חמאס לתקוף ישראלים והדרך שבה חמאס נלחם מתחת ומאחורי האזרחים", כתב הרצוג.

"התיק הדרום אפריקאי, שהובא לתמיכה בחמאס, הוא עלילת דם נגד מדינת הלאום של העם היהודי - שפל מביש למערכת בינלאומית שצמחה מאפר השואה. נטישת הבהירות המוסרית הזו, נטישת חזון הצדק הבינלאומי והחלפתו בפוליטיקה צינית ובשקרים גמורים, יהיו השלכות הרבה מעבר לישראל", סיכם הנשיא.

יצחק הרצוג מלחמת חרבות ברזל בית הדין הבינלאומי בהאג חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד