כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
הופתעו מהחיילים

סנפלינג מהקומה השנייה: פרטים נוספים מהחילוץ ההרואי

פרטים חדשים על המודיעין שהגיע נגד חמ"לים של משטרת חמאס - ושיתוף הפעולה בין צה"ל לשב"כ, שהוביל למבצע "יד זהב" שבמהלכו חולצו שני חטופים. רכב של פעילי טרור שרדף אחרי הכוח - הותקף מהאוויר; החטופים הורדו בסנפלינג מהקומה השנייה

סנפלינג מהקומה השנייה: פרטים נוספים מהחילוץ ההרואי
אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

פרטים חדשים נחשפו היום על מבצע החילוץ של פרננדו מרמן (60) ולואיס הר (70), ששוחררו הלילה משבי חמאס ברפיח שבדרום רצועת עזה. פרטי המבצע, שכונה "יד זהב", מעידים על התכנון המדוקדק של מערכת הביטחון ורמת הוודאות הגבוהה שנדרשה להצלחתו לפני הוצאתו לפועל. למעשה, היו הזדמנויות בעבר לשחררם, אך המבצע בוטל כי התנאים לא הבשילו.

כוחות החילוץ בפעולה
היום לפנות בוקר הפתיעו לוחמי הימ"מ והיחידה המבצעית של שב"כ את המחבלים בבית שבו הוחזקו החטופים, ואלו נהרגו תוך שניות ספורות. מהרגע שהתגלה הכוח במקום, נפתחה אש מבתים סמוכים ובחילופי האש עם הלוחמים נהרגו עוד מחבלים רבים, כך דיווח יוסי יהושוע באתר Ynet.

המקום ממנו חולצו החטופים הלילה

כדי לסייע לכוח, ניתנה פקודה למכת אש אדירה, שהוכנה מבעוד מועד בפיקוד הדרום ובחיל האוויר, לעבר מטרות צבאיות, חמ"לים ויעדים של משטרת חמאס. בארגון הטרור ניסו לתגבר כוחות, אך לא הצליחו, וכך גם רכב של פעילי טרור שרדף אחרי הכוח הותקף מהאוויר.

יוסי יהושוע מציין כי יש לזכור שמדובר בפעולה שנעשתה בקרקע ולא בתוך המנהרות, שם סביר להניח מוחזקים חטופים ופעולות החילוץ שלהם מורכבות הרבה יותר.

עוד עולה מהמבצע, כי כדי לא לסכן את החטופים, לוחמי הימ"מ הגלישו אותם באמצעות חבלי סנפלינג מהקומה השנייה עד למטה, מבלי לעבור בקומה הראשונה שבה היה עלול להיווצר סיכון מיותר. עוד נודע כי הרחוב שבו הוחזקו החטופים היה מלא במחבלים. שלוש שניות בלבד חלפו מהרגע שבו פוצץ המטען בכניסה לבית ועד שנשמעו בקשר המילים של הלוחמים: "החטופים בידינו", כך דווח בחדשות 12.

מלחמת חרבות ברזל חמאס רפיח שחרור חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד